20 komentāri

Pērkot auto caur sludinājumu portālu “ss.lv”, auto pircēji, paši neapzinoties, var kļūt par pievienotās vērtības nodokļa (PVN) izkrāpšanas shēmas dalībnieku. Par to auto pircēju brīdina Auto asociācija, pēc kuras aprēķiniem 80% gadījumu par ārzemēs pirktām, bet Latvijā pārdotām automašīnām netiek samaksāts pievienotās vērtības nodoklis.

Arī Valsts ieņēmuma dienestā (VID) atzīst, ka minētais portāls kļuvis par ēnu ekonomikas spoguli, kas atspoguļo sabiedrībā pielaidīgo attieksmi pret nodokļu nemaksāšanu. Caur šo interneta platformu notiek tūkstošiem darījumu ar lietotām automašīnām, un liela daļa no šīs tirdzniecības ir nelegāla. Par to paziņojusi arī Auto tirgotāju asociācija, pielejot eļļu ugunī diskusijā ap portālā slēgšanu.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Visi saistītie raksti

Daļa auto nozares ekspertu atbalsta “ss.lv” slēgšanu

VID lēmums apturēt portāla “ss.lv” darbību izsaucis sen neredzētu ažiotāžu un kritikas vilni, ka valsts it kā izrēķinās ar veiksmīgu biznesu. Tomēr daļa auto nozares uzņēmēju uzskata, ka VID populārajam tirgošanās portālam pieķēries pamatoti, jo tas ir galvenā tikšanās vieta ne vien parastiem auto pārdevējiem, bet rūdītiem PVN shēmotājiem.

Caur “ss.lv” portālu atrastiem pircējiem tiek pārdoti tūkstošiem no ārzemēm atvestu lietotu auto, 80% darījumu par šiem auto netiek samaksāts PVN.

Darījumos figurē arī slavenie Rumbulas auto plači, taču vairums pat necenšas savu rūpalu reģistrēt, līdz ar to VID viņi ir teju neredzami. Shēmotāju dēļ cieš godīgie auto tirgotāji un valsts budžets, kas gadā zaudē aptuveni 50 miljonus eiro. Šogad VID radās aizdomas, ka portāla “ss.lv” saimnieki ne tikai zina par negodīgu praksi, bet shēmotājus sāk apzināti piesegt.

Portāla saimnieki gan taisnojas, ka nevar apstrādāt tik daudz informācijas, un portālu pārcēluši uz ārzemēs reģistrētu adresi. Tikmēr auto tirgotāji brīdina, ka arī šādi pircēji kļūst likuma izpratnē par PVN shēmas dalībniekiem.

Lietoto auto tirgotājs Uģis Vītols gan nepiekrīt, ka nelikumības auto tirdzniecībā ir tik plašas. Viņaprāt, galvenā problēma ir tajā, ka “ss.lv” nav konkurentu.

Jāpiebilst, ka portāla “ss.lv” saimnieki katru gadu gūst vairāk nekā četru miljonu eiro peļņu, tajā pašā laikā, piemēram, par sociālo nodokli, pērn samaksāti apmēram 11 tūkstoši eiro.

TOP komentāri

  • Āpsis
    +6 +6 0

    Āpsis

    Šī jazga ap SS.LV izskatās pēc konkurentu izrēķināšanos izmantojot valsts iestādi VID.
  • Ainārs Bumbieris
    +5 +5 0

    Ainārs Bumbieris

    Perkot jaunu auto ..cilveks jau ta samaksa nodokli....talakas auto manupulacijas atkal maksa nodoklus....griez dirsu ka gribi valstij viss pa mazu.....
  • Sandis Ramsa
    +5 +4 -1

    Sandis Ramsa

    Mana nauda ko gribu to pērku un pārdodu bet VALSTS IEŅĒMUMU DIENESTS var pasūkāt daiktu....

Pievienot komentāru

Lūdzu, ievēro portāla lietošanas noteikumus. Nepiemēroti komentāri tiks dzēsti, bet to autoriem – komentēšanas iespēja liegta!

Savu popularitāti atjauno džins: tradīciju stiprināšana, klasisku vērtību cienīšana vai mūsdienu garšas?

Savu popularitāti atjauno džins: tradīciju stiprināšana, klasisku vērtību cienīšana vai mūsdienu garšas?

Džina popularitāte pasaulē pieaugusi pēdējos 10 gados, bet Latvijā – tikai pēdējo gadu laikā. Pēc Starptautiskā Vīnu un stipro alkoholisko dzērienu reģistra (IWSR) 2017. gada datiem džina patēriņš 2016. gadā ir audzis par 15% (pret 2015. gadu). Šodien džins ir viens no populārākajiem un izplatītākajiem alkoholiskajiem dzērieniem pasaulē. Tam ir dažādi garšu veidi, tomēr vispopulārākais nemainīgi ir tradicionālais džins –  ar izteiktu un patīkamu kadiķogu garšu.

Lasi vēl