Aukstais laiks ietekmējis pircēju paradumus

0 Komentāru
Aukstais laiks ietekmējis pircēju paradumus

Iestājoties zemākām gaisa temperatūrām, produktu izvēle Latvijas mazumtirdzniecības veikalu tīklu klientu vidū būtiski atšķiras, aģentūru LETA informēja Latvijas mazumtirdzniecības veikalu pārstāvji.

SIA “Maxima Latvija” pārstāvis Jānis Beseris aģentūrai LETA vēstīja, ka līdz ar aukstā laika atnākšanu, pēdējās nedēļas laikā, salīdzinot ar attiecīgo periodu pērn, “Maxima” veikalos strauji palielinājies pieprasījums pēc ziemas aksesuāriem. Vispieprasītākās veikalu tīkla klientu vidū ir šalles, kam seko siltās un vilnas zeķes, savukārt trešās pieprasītākās preces ir dažāda veida cepures.

Beseris norādīja, ka aizvadītās nedēļas laikā šallēm novērots seškārtīgs pārdošanas apjomu pieaugums, visa veida zeķēm – divkāršs pārdošanas apjomu pieaugums, savukārt cepurēm pieprasījums palika uz pusi lielāks. “Pieprasījuma pieaugums pēc ziemas aksesuāriem varētu būt skaidrojams ar auksta un vējaina laika iestāšanos aizvadītajā nedēļā. Tā kā sinoptiķi aukstumu prognozē vēl pat līdz nedēļas beigām, paredzams, ka šo ziemas aksesuāru pārdošanas tendence varētu turpināties,” skaidroja “Maxima Latvija” pārstāvis.

Vienlaikus viņš atzīmēja, ka “Maxima” veikalu klientu vidū pieaudzis pieprasījums pēc “Rīgas melnā balzama”, medus un citroniem. Salīdzinot ar aizvadīto mēnesi, medus pārdošanas rādītāji pieauguši par 70%, citronu pārdošanas rādītāji – par 30%, savukārt “Rīgas melnā balzama” pārdošanas rādītāju pieaugums ir 42%.

Kaut arī SIA “Rimi Latvia” pārstāve Dace Preisa aģentūrai LETA atzina, ka līdz ar aukstā laika iestāšanos “Rimi” veikalos arī pieaudzis pieprasījums pēc ziemas aksesuāriem, lielāks pieprasījums klientu vidū novērojams pēc dažādiem vitamīniem bagātiem produktiem.

“Piemēram, februārī par 15% pieaudzis pārdoto dzērveņu apjoms. Vērā ņemams pieaugums ir arī dažādām ogām – avenēm (29%) un mellenēm (24% ),” sacīja Preisa, uzsverot, ka augļi un dārzeņi ir pārdotāko produktu kategorijā visa gada garumā.

Savukārt SIA “Elvi Latvija” komercdirektore Laila Vārtukapteine aģentūrai LETA norādīja, ka “Elvi” veikalu tīklā šogad februārī, salīdzinot ar attiecīgo periodu pērn, par 23% pieaudzis riekstu, bet par 39% palielinājies olīveļļas pārdošanas apjoms. Viņa to skaidroja ar faktu, ka līdz ar aukstā laika iestāšanos, cilvēki uzturā mēdz iekļaut dažādas augu taukvielas.

Vienlaikus iestājoties aukstajam laikam, par 24% pieaudzis pieprasījums pēc zāļu tējām un par 7% palielinājušies medus pārdošanas apjomi. Savukārt auksto dzērienu izvēlē februārī “Elvi” veikalu tīkla klientu vidū par 45% pieaudzis iegādātu ledus tēju apjoms, bet par 41% krities iegādāto vitaminizētu dzērienu apmērs, ko parasti izvēlas ķermeņa sāļu līdzsvara atgūšanai pēc aktīvas sportošanas, sacīja “Elvi Latvija” komercdirektore.

Viņa norādīja, ka aukstā laika ietekmē strauji audzis arī pieprasījums pēc karstajiem dzērieniem, kas pagatavojami uz vietas “Elvi” veikalos – salīdzinot ar pagājušo gadu, tas palielinājies par 65%. Tāpat pieauguši pārdotās šokolādes (+19%), atsvaidzinošu pastilu un dražeju (+18%) un buljonu (+3%) apjomi, bet samazinājies pieprasījums pēc svaigiem zaļumiem (-21%) un salātlapām (-11%).

Tāpat pārdošanas rādītāji liecina, ka līdz ar auksto laiku pieaudzis pieprasījums pēc tādām ziemas precēm kā ragavas, slēpes, slidas (+960%). Strauji audzis arī pieprasījums pēc dažādiem makšķerēšanas piederumiem (+222%), kā arī daudzi iegādājušies termosus un termokrūzes (+22%), ko izmantot aktīvai atpūtai dabā.

“Elvi Latvija” komercdirektore norādīja, ka šā gada februārī, salīdzinot ar attiecīgo periodu pērn, par 96% pieauguši pārdotās vannas kosmētikas apjomi, bet par 19% palielinājies iegādāt higiēnisko lūpukrāsu apmērus. Tāpat par 16% pieaudzis pārdoto prezervatīvu apjoms, bet par 94% – grāmatu apmērs. Savukārt, salīdzinot ar pagājušā gada februāri, šogad par 19% krities pārdoto matu veidošanas līdzekļu apmērs. “Acīmredzot, dāmas aukstajā laikā biežāk sildās zem cepurēm, tāpēc matu veidošanas līdzekļu iegāde kļuvusi mazāk aktuāla,” sacīja Vārtukapteine.

Pēc viņas teiktā, “Elvi” veikalu tīkla klientu vidū, salīdzinot ar attiecīgo periodu pērn, februārī par 15% pieaudzis pieprasījums pēc aukstajam laikam piemērotiem vējstiklu tīrīšanas šķidrumiem, bet par 25% pieaudzis iegādātās putnu barības apjoms.

Vienlaikus viņa akcentēja, ka iepriekšējos ziemas mēnešos – novembrī, decembrī un janvārī bija novērojams, ka, salīdzinot ar attiecīgo laiku gadu iepriekš, “Elvi” veikalu tīkla klienti iegādājušies netipiski daudz šašlika, saldējuma un dažādas ziemas periodam neraksturīgas uzkodas. Piemēram, par 80% audzis pieprasījums pēc grilēšanai paredzētiem gaļas pusfabrikātiem, par 47% palielinājies pieprasījums pēc piknika precēm, bet par 24% palielinājies pieprasījums pēc grila piederumiem. Turklāt netipiski daudz pirkti arī citi produkti, ko klasiski lieto kopā ar grilējamiem ēdieniem vai izvēlas siltākā sezonā. “Elvi Latvija” komercdirektore minēto tendenci skaidroja ar ziemas sezonai līdz šim neraksturīgi siltajiem laikapstākļiem.

Kā ziņots, pagājušā mēneša vidējā gaisa temperatūra Latvijā bija -6,9 grādi, un tas ir 3,2 grādus zem februāra normas. Līdz ar to šā gada februāris bija aukstākais kopš 2012.gada, kad mēneša vidējā gaisa temperatūra sasniedza -8,8 grādus.

Aizvadītais mēnesis bija piecus grādus aukstāks nekā janvāris un astoņus grādus aukstāks nekā ziemas pirmais mēnesis – 2017.gada decembris.

Februārī tika laboti četri aukstuma rekordi. 22.februārī Stendē termometra stabiņš noslīdēja līdz -22,2 grādiem; 27. un 28.februārī Dobelē sals sasniedza attiecīgi -20 un -21,3 grādus. Mēneša pēdējā dienā, gaisam atdziestot līdz -18,9 grādiem, aukstuma rekords pārspēts arī Liepājā.

Jau ziņots, ka saskaņā ar ilgtermiņa prognozēm šogad gaidāms vēss un sniegots marts, sniega sega var kļūt biezāka nekā ziemas mēnešos.

0 Komentāru