Augulis neko nezina par Krievijas kravu straujo kritumu, tranzīta nozarē sašutums

Komentāri

Visticamāk, politisku iemeslu dēļ Krievija būtiski samazinājusi dzelzceļa kravu plūsmu cauri Rīgas un Ventspils ostām. Termināļu pārstāvji kravu kritumu lēš 50% apmērā, atsevišķām kompānijām tas ir pat līdz 100%.

Kā formālais iemesls, kāpēc ogļu, naftas un citu produktu kravas netiek saskaņotas, tiek minēti remontdarbi uz dzelzceļa. Par satraucošo situāciju neko nezina satiksmes ministrs Uldis Augulis, kurš nesen prezentēja vērienīgo dzelzceļa elektrifikācijas projektu. Strauji samazinoties Krievijas kravām, šī infrastruktūras objekta atmaksāšanās kļūst neiespējama. Zaudētājs ir arī Latvijas valsts budžets.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Visi saistītie raksti

Krievijas kravu plūsma uz Latvijas ostām apsīkusi kopš aprīļa, taču īpaši kritiska situācija izveidojusies šomēnes. Kā liecina tranzīta jomā respektablās ziņu aģentūras Argus dati, līdz maija vidum kravu īpašnieki un stividori Krievijas dzelzceļā mēģināja saskaņot 2,7 miljonus tonnu kravu. Taču Rīgas un Ventspils virzienā palaists mazāk nekā puse no prasītā. Abās lielākajās Latvijas ostās atzīst, ka situācija tuvojas kritiskajam slieksnim.

Par aprīli un maiju nav saskaņoti sākotnējie plāni par 50% uz visiem mūsu uzņēmumiem. Ja viena tonna ekonomikai atnes 15 eiro, tad varat iedomāties kādi ir zaudējumi.

Kāpēc Krievijas dzelzceļš pēkšņi sācis atteikt kravas uz Latvijas ostām, informācija netiek sniegta. Formālais iegansts ir intensīvi remontdarbi uz dzelzceļa.

Zīmīgi, ka ne “Latvijas dzelzceļā”, ne satiksmes ministrs informāciju par kravu kritumu no Krievijas neapstiprina. Par to viņš izpelnījies ostu uzņēmumu sašutumu.

Uldis Augulis

Uldis Augulis
satiksmes ministrs

Dzelzceļš turpina strādāt tādā pašā režīmā, un šobrīd nav nekādas ziņas par kravu samazinājumiem. Tā vienīgā ziņa, kas ir, vai tā ir troļļu ziņa, vai kādā cita, es nezinu.

Negribīgi kravu kritumu TV3 Ziņām apstiprināja arī Latvijas Tranzītbiznesa asociācijas prezidents Aivars Lembergs, gan aicinot nogaidīt līdz jūnijam, lai saprastu, cik situācija ir nopietna.

Lembergs neizslēdz, ka negatīvie lēmumi daļēji saistīti arī ar valdības lēmumu neļaut Ventspils ostai apkalpot “Nordstrema 2” projektu. Tas pa Baltijas jūru savienos Krievijas gāzes ieguves laukus un Vāciju. Arī iepriekš vairākas reizes pēkšņi samazinājusies Krievijas kravu plūsma, taču vēlāk situācija pierimusi. Eksperti gan akcentē, ka šādos apstākļos būtu nopietni jāpārdomā par tādu dārgu projektu kā dzelzceļa līnijas elektrifikācija lietderību.

Tests - ko tu zini par alus vēsturi?

Tests - ko tu zini par alus vēsturi? 8

Alus plūdi Londonā – vai tas maz ir iespējams? Izpildi testu par alus vēsturi, uzzini pārsteidzošus faktus un tiec pie sertifikāta! Neizpaliks arī balva.

Lasi vēl