Ātrgaitas vilciena “Rail Baltica” projekta īstenošana norit saskaņā ar grafiku

0 Komentāru

Starptautiskā dzelzceļa projekta “Rail Baltica” dzelzceļa pārvada būvniecību Rīgā, Lāčplēša ielā, plānots pabeigt 2023. gadā, un kopumā projekta īstenošana norit saskaņā ar grafiku, vēsta TV3 Ziņas.

Esošo dzelzceļa pārvadu pār Lāčplēša ielu drīz nojauks un būvēs jaunu. Tas būs gan garāks, jo papildu četrām auto joslām jāizvieto vēl gājēju ietve un divvirzienu veloceliņi, gan arī par 20 metriem platāks, jo augšā būs “Rail Baltica” trase. Šodien šim posmam iedzīti pirmie rievpāļi. Gatavs būs – pēc diviem gadiem – 2023.gadā.

Kaspars Vingris, “Eiropas Dzelzceļa līnijas” valdes priekšsēdētājs

“Tālāk jau uz centra pusi ar Dzirnavu ielu būs līdzīgi. Savukārt Elizabetes un Timotija ielas savienojums būs pilnīgi jauns, kāds līdz šim nav bijis. No Elizabetes ielas līdz krastmalai būs norakts uzbērums, un būs brīvtelpa zem sliedēm.”

Apkārtne ap dzelzceļa staciju un uzbērumu ir ļoti sarežģīta – no jauna jāizbūvē visas komunikācijas. Esošā Rīgas dome vaino Ušakova laika pašvaldību, kas neesot bijusi uz sadarbību vērsta. Kavējušies ne tikai saskaņojumi departamentos.

Vilnis Ķirsis, Rīgas domes priekšsēdētāja vietnieks, “Jaunā Vienotība”

“Kaut kāda finansējuma laikus plānošana, jo arī no pilsētas puses ir jāiegulda nauda šajā projektā, piemēram, Ģertrūdes ielas tunelis, Rāznas ielas tunelis. Kaut kā izlikās neredzam šo projektu.”

“Rail Baltica:” celtniecība gan šobrīd noritot saskaņā ar grafiku. Pamata būvlaukums ir centrālajā dzelzceļa stacijā, pie lidostas “Rīga”, kam jābūt gataviem līdz 2025. gadam. Tad arī jāsāk pamata līnijas būvdarbi, lai ar ātrvilcienu varētu braukt vismaz daļā posma – jau 2027. gadā.

“Tuvāko divu gadu laikā, kad tiks izstrādāti būvprojekti, tiks atsavināti nepieciešamie nekustamie īpašumi Latvijā,” atzina “Eiropas Dzelzceļa līnijas” valdes priekšsēdētājs Kaspars Vingris.

Satiksmes ministrija, kas atbildīga par ātrgaitas dzelzceļa būvniecību Latvijā, saka, – pati pamata līnija netiks būvēta uz visām pusēm vienlaikus. Vispirms notiks Latvijas savienošana ar Lietuvu.

Kārlis Eņģelis, Satiksmes ministrijas Dzelzceļa politikas departamenta direktors

“Pamata līnijas būvniecība tiks uzsākta no lidostas Rīga stacijas virzienā uz Lietuvas robežu. Savukārt Lietuvas pusē pamata līnijas būvniecība tiks uzsākta no Kauņas uz Latvijas robežas pusi.”

Kad pabeigs dzelzceļa būvniecību līdz Igaunijai un kad viss tīkls kopumā sāks darboties, izziņots novembrī Baltijas valstu forumā.

“Nenoliedzami zemju atsavināšana, kas ir Latvijai priekšā. Cik daudz tagad ar šo Eiropas atveseļošanas fondu visā Eiropā ir šie būvdarbi, skatoties reālistiski – ko mēs varam izdarīt, neiedzenot par ātru, neuzdzenot cenas astronomiski,” pauda “RB Rail” sadarbības ar stratēģiskajiem partneriem vadītājs Ģirts Bramans.

Satiksmes ministrijas Dzelzceļa politikas departamenta direktors Kārlis Eņģelis atzina, ka projekts ir ļoti apjomīgs, ļoti sarežģīts. “Es nebaidos teikt, ka tik sarežģīta un ar tik daudz tehniskām prasībām apveltīta būve Latvijā nekad nav īstenota,” viņš klāstīja.

“Rail Baltica” kopgarums no Tallinas līdz Varšavai būs 950 kilometru. Pasažieru ātrgaitas vilciens pārvietosies ar ātrumu 240 kilometru stundā. Projekta kopbudžets vēl miglā tīts – lai gan sākotnēji tam atvēlēti 5,8 miljardi eiro, summa būs lielāka.

Lasi vēl:

0 Komentāru