Atklāj kampaņu vietējo pārtikas produktu veicināšanai – “Ēd garšīgāk ar karotīti!”

0 Komentāru
Atklāj kampaņu vietējo pārtikas produktu veicināšanai – “Ēd garšīgāk ar karotīti!”
PUBLICITĀTES FOTO

Šā gada 1. oktobrī sākas Latvijas Pārtikas uzņēmumu federācijas (LPUF) sadarbībā ar Zemkopības ministriju un pārtikas veikalu tīkliem “Rimi”, “Maxima” un “Top” organizētā tradicionālā kampaņa kvalitatīvu vietējo pārtikas produktu patēriņa veicināšanai, kam šogad dots nosaukums “Ēd garšīgāk ar karotīti!”, “Skaties.lv” informēja LPUF.

“Ēšanas tēma latviešiem bijusi tuva no seniem laikiem, un ne reizi vien tā apspēlēta arī dažādās kinofilmās. Daudziem atmiņā ir palicis fragments no “Vella kalpiem” ar Raimonda Paula “Pavāru dziesmu” un kungu, kas tik prasa ēst un ēst. Tieši šo muzikālo motīvu, tikai jaunās skaņās – “Carnival Youth” versijā, esam izvēlējušies par šā gada kampaņas motīvu,” norāda LPUF vadītāja Ināra Šure.

Viņa turpina, ka Latvijā labi zināmi pavāri kampaņas kontekstā tiks aicināti stāties pie plīts, dodot uzdevumu maltītes pagatavot no vietējiem – “Zaļās” un “Bordo” karotītes produktiem.

LPUF aptaujas rezultāti liecina, ka 46% iedzīvotāju mēdz iedvesmoties no sabiedrībā pazīstamu cilvēku ieteikumiem un receptēm, gatavojot maltītes savās mājās, tāpēc Latvijas šefpavāru meistarklašu nedēļā no 4. oktobra iedzīvotājus iedvesmosim dažādām gardām maltītēm no Latvijas produktiem. Sabiedrībā zināmu cilvēku padomi ēst gatavošanā visbiežāk iedvesmo sievietes – 52% – un jauniešus vecumā līdz 30 gadiem – 65%.

Kaspars Gerhards (NA), zemkopības ministrs

“Milzīgajā informācijas plūsmā un apstākļos, kad pārtikas cenas šā brīža starptautisku procesu ietekmē mainās, ir īpaši svarīgi panākt, lai vietējais pircējs sadzird, cik svarīgi ir atbalstīt tieši vietējos ražotājus, iegādājoties vietējos produktus. Mūsu lauksaimniecības un pārtikas ražošanas nozares ir ļoti spēcīgas – mēs spējam paši sevi nodrošināt ar pieejamu un kvalitatīvu pārtiku, kas ražota tepat Latvijā. Tāpēc mans aicinājums ir – brīdī, kad jāizdara izvēle, iepirkumu grozā likt kvalitatīvus vietējos – Latvijas produktus!”

Septembrī veiktās sabiedriskās domas aptaujas rezultāti liecina, ka joprojām pārliecinoši atpazīstamākā pārtikas kvalitātes zīme ir “Zaļā karotīte”, ko zina 89% iedzīvotāju, kam seko “Bordo karotīte’, kuru zina 53%. Uz aptaujas jautājumu, kurām pārtikas produktu kvalitātes zīmēm jūs uzticaties, vairāk nekā divas trešdaļas Latvijas iedzīvotāju – 64% – apliecināja, ka uzticas “Zaļajai karotītei”. Uzticēšanās indeksa skalā, kas parāda, cik liela daļa no iedzīvotājiem, kuri zina zīmolu, tam uzticas, rādītājs ir vēl augstāks – 72%. Savukārt “Bordo karotītei” uzticas 29% Latvijas iedzīvotāju jeb 54% no tiem, kas kvalitātes zīmi atpazīst.

Vislielāko nozīmi pārtikas kvalitātes marķējums iegūst brīdī, kad tiek iegādāts jauns, iepriekš nelietots pārtikas produkts. Šādos brīžos pārtikas kvalitātes zīmes kļūst svarīgas jau 60% pircēju. Ikdienā šāda veida informācijai uzmanību pievērš vidēji 15%-16% patērētāju, visbiežāk vecāki, kuri audzina bērnus vecumā līdz 18 gadiem – 24%, bet jo īpaši pirmsskolas vecuma bērnu vecāki – 24%.

Aptauja veikta sadarbībā ar “Snapshots” 2021. gada septembrī, aptaujājot 753 respondentus.

Šobrīd “Zaļā karotīte” ir piešķirta 132 uzņēmumu 588 produktiem, bet “Bordo karotīte” – 54 uzņēmumu 284 produktiem. “Zaļo karotīti” piešķir produktiem, kuri tiek ražoti Latvijā no vietējām izejvielām un atbilst paaugstinātām kvalitātes prasībām. Savukārt “Bordo karotīti” piešķir produktiem, kuru pilns ražošanas cikls tiek veikts Latvijā, produkts atbilst paaugstinātas kvalitātes prasībām, bet ražošanai nepieciešamās izejvielas var nebūt vietējās.

0 Komentāru