Atklāj dzelzceļa stacijas būvniecības darbus lidostā “Rīga”

4 komentāri

Tuvākajos gados starptautiskā lidosta “Rīga” pārvērtīsies līdz nepazīšanai – 30. jūnijā tur svinīgi atklāti “Rail Baltica” dzelzceļa stacijas būvdarbi, kas izmaksās vairāk nekā 200 miljonu eiro, vēsta TV3 Ziņas.

Dots starta šāviens grandiozā projekta “Rail Baltica” dzelzceļa stacijas būvniecībai starptautiskajā lidostā “Rīga”.

Daudzu miljardu eiro vērtā projekta “Rail Baltica” viens no centrālajiem objektiem Latvijā būs dzelzceļa stacija starptautiskajā lidostā “Rīga”, kas savienosies ar galvaspilsētas centru un iekļausies kopējā līnijas tīklā.

Trešdien, 30. jūnijā, vērienīgā objekta būvniecība svinīgi atklāta. Izmaksas vairāk nekā 200 miljonu eiro, lauvas tiesa Eiropas naudas. Būvēs vietējie “Binders” un “LNK Industries”, kas apvienojušies ar austriešu celtniekiem. Darbi notiks vairākos posmos līdz 25. gada nogalei.

Juris Frīdmanis, būvnieku apvienības “B.S.L. Infra” pārstāvis

“Mēs esam vietā, kas dažu gadu laikā mainīsies līdz nepazīšanai. Šis ir nozīmīgs projekts gan Latvijai, gan Eiropai, gan mums būvniekiem.”

Pirmie darbi infrastruktūras izbūve no stacijas “Imanta” līdz lidostai un terminālis jāpaveic līdz 2023. gada pavasarim. 30.jūnijā pasākumā arī urbti testa pāļi, kas ļauj pārliecināties, vai piedāvātais risinājums spējīgs izturēt paredzētās slodzes. Aktīvākajā būvniecības laikā objektā vienlaikus nodarbinās vairāk nekā 300 strādnieku. Lidostas vadība gan sola, ka pasažieriem nebūs lielu apgrūtinājumu.

“Pirmais posms ir izbūvēt šos ceļus uz lidostu, lai novirzītu šo pasažieru plūsmu uz lidostu un varētu atbrīvot esošos ceļus būvlaukuma izveidei,” norāda starptautiskās lidostas “Rīga” valdes priekšsēdētāja Laila Odiņa.

Kopējās “Rail Baltica” izmaksas patlaban lēstas ap sešiem miljardiem. Ka norāda satiksmes ministrs, ir gūta pārliecība, ka Eiropa gatava visu šo projektu līdzfinansēt. Tiesa gan, patlaban pasaulē vērojams straujš būvmateriālu cenu kāpums

“Vienmēr projektu īstenošanu var ietekmēt tirgus konjuktūra, bet mēs redzam, ka cenu izmaiņas ir svārstīgas. Ceru, – kopējās izmaksas nepārsniegts tos rāmjus, kas patlaban ir iezīmēti,” teic satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP).

Paralēli tagad lidostā sāktajai celtniecībai “Rail Baltica” būvdarbi jau vairāk nekā pusgadu notiek arī Rīgas centrālajā dzelzceļa stacijā.

Te patlaban aktuālie darbi – komunikāciju pārcelšana, turpinās dzelzceļa bunkura nojaukšana. Sākts arī darbs pie vairāku krustojumu pārbūves un gatavošanās uzbēruma nojaukšanai.

“Stacija ir pa pusei slēgta, tiek darbināta intensīvā pagaidu režīmā. Tāpēc stacijas pasažieriem jāseko līdzi sarakstiem, lai neietu pēc inerces uz veco platformu, kuri varbūt tagad jau ir slēgta,” brīdina “Eiropas dzelzceļa līniju” valdes priekšsēdētājs Kaspars Vingris.

Plānots, ka “Rail Baltica” dzelzceļa līnija satiksmei būs gatava 2026. gadā.

Lasi vēl:

4 komentāri