AS “Pasažieru vilciens” pirmos jaunos elektrovilcienus sola 2020. gadā

Komentāri

AS “Pasažieru vilciens” nav atmetis cerības tikt pie jauniem elektrovilcieniem. Valdība šonedēļ deva zaļo gaismu vilcienu iepirkuma turpināšanai, un uzņēmums izsludinājis atkārtotā iepirkuma otro kārtu.

Pirkums pamatīgs – 32 jauni vilcieni, kas izmaksātu ap 200 miljoniem eiro.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Visi saistītie raksti

Līdz šim Latvijā bijuši vairāki mēģinājumi tikt pie jauniem elektrovilcieniem, tie visi ar skaļu “blīkšķi” izgāzušies. Tomēr bez jauniem vilcieniem pasažieru pārvadājumus pa dzelzceļu, visticamāk, nāktos slēgt. Ar vairāk nekā 50 gadus veciem vagoniem mūsdienām atbilstošus pārvadājumus vairs nevar nodrošināt, turklāt, veco vilcienu remonts ir ļoti dārgs.

Pirmos jaunos vilcienus sola 2020. gadā, savukārt visa vecā parka nomaiņa notiks 5 gadu laikā.

Šobrīd jau izsijāti 5 pretendenti, kas gatavi iepirkumā sacensties, tostarp divas spāņu kompānijas – “Talgo” un “CAF”, Šveices ražotājs “Stadler”, Čehu “Škoda”, kā arī Krievijas “Uraļskije lokomotivi”, kam līdz rudenim jāsagatavo tehniskais un finanšu piedāvājums.

Andris Lubāns
AS “Pasažieru vilciens” valdes priekšsēdētājs

Projekta kopējā vērtība ir 200 miljoni, tostarp ir gan vilcieni, gan to uzturēšana, rezerves daļas un depo būvniecība. Kopā plānots iegādāties 32 vilcienus, no kuriem katrā būs 3 līdz 4 vagoni ar kopumā 450 sēdvietas.

Naudu vilcienu iegādei AS “Pasažieru vilciens” aizņemsies un cer, ka to varēs atmaksāt no saviem ieņēmumiem. Tomēr zaļā gaisma iepirkumam bija jāsaņem arī no Finanšu ministrijas, jo šīs saistības atstās ietekmi uz valsts budžeta deficītu.

Nils Sakss
Finanšu ministrijas Fiskālās politikas departamenta direktors

AS “Pasažieru vilciens” no statistikas izpratnes ir valsts komercsabiedrība, tas būtu tas pats, ka pirktu valsts. Ja tiek ņemts aizņēmums, tad, vilcienus piegādājot, tie tiek iegrāmatoti kā izdevumi un atstāj ietekmi uz valsts budžeta deficītu.

Pērkot jaunos vilcienus, AS “Pasažieru vilciens” rēķinās ar Latvijas dzelzceļa elektrifikācijas projektu, kas nākotnē elektrovilcieniem ļaus kursēt arī uz attālākiem galapunktiem. Tomēr pašreizējā iepirkuma vilcieni lielākoties būs domāti piepilsētas braucieniem, dīzeļvilcienus plānots nomainīt tālākā nākotnē.

Tā būs cita iepirkumu procedūra, tie būs pilnīgi citi vilcieni ar pilnīgi citiem parametriem.

Ar gaidāmo elektrifikāciju AS “Pasažieru vilciens” gan rēķinās arī pašreizējā iepirkumā, daļai jauno elektrovilcienu būs jābūt pielāgojamiem Eiropas standarta 25 kilovoltu elektrotīklam.

Viegli pagatavojams rudenīgs saldums! Baltās šokolādes un ķirbju trifeles

Viegli pagatavojams rudenīgs saldums! Baltās šokolādes un ķirbju trifeles

Kas gan var būt vēl spilgtāks rudens vēstnesis par ķirbi? Jā, rudens tik tiešām ir klāt, un ar ķirbju piedāvājumu problēmu nav. Anna Panna no ”Gatavo 3” komandas aicina izmantot šo šobrīd tik bieži sastopamo ogu baltās šokolādes un ķirbju trifeļu pagatavošanai, kas būs gards pārsteigums gan ģimenei, gan viesiem.

Lasi vēl