Aptauja: Latvijā 76% iedzīvotāju rudens sezonas apģērbam un apaviem plāno tērēt ne vairāk kā 100 eiro

Pievienot komentāru
Aptauja: Latvijā 76% iedzīvotāju rudens sezonas apģērbam un apaviem plāno tērēt ne vairāk kā 100 eiro
AP / SCANPIX

Garderobes atjaunošanai un papildināšanai Latvijā 76% aptaujāto pircēju iecerējuši iekļauties summā, kas nepārsniedz 100 eiro, galvenokārt, iegādājoties jaunus rudens apavus, liecina tirdzniecības centra “Domina Shopping” aptauja.

No tiem 42% šim mērķim plāno atvēlēt ne vairāk kā 50 eiro. Tikmēr virsdrēbju iegādei līdz 100 eiro iecerējuši tērēt 71% pircēju, bet 20% domā, ka tas viņiem izmaksās robežās no 100 līdz 200 eiro. Vismazākie tēriņi iecerēti rudens sezonas aksesuāriem – to iegādei 79% pircēju plāno atvēlēt ne vairāk kā 50 eiro.

Kā noskaidrots aptaujā, cenas atbilstība preces kvalitātei ir viens no būtiskākajiem faktoriem šoruden apavu un apģērbu iegādes izvēlei. To atzinuši 65% aptaujāto. Nedaudz vairāk nekā puse jeb 56% aptaujāto atzīst, ka viņu galvenā izvēle ir apģērbu un apavu piemērotība valkāšanai vairāk kā vienas sezonas garumā. Puse aptaujāto Latvijas iedzīvotāju, iegādājoties apģērbu rudens/ziemas sezonai, pievērš uzmanību materiāla atbilstība sezonas specifikai. Savukārt 46% iedzīvotāju pievērš uzmanību tam, lai jaunie pirkumi sader ar jau esošo garderobi, īpaši vidēji situētas sievietes un gados jaunākie pircēji.

Pēc aptaujas datiem, aizvien vairāk cilvēku atzīst, ka “eko šopinga” jautājumi tiem kļūst aizvien svarīgāki. Tas attiecās arī uz apģērbu un apavu iegādi. Teju trešdaļai aptaujāto ir ļoti svarīgi, lai jaunie pirkumi būtu ražoti no dabīgiem materiāliem. Interesanti, ka materiāla dabīguma aspekta svarīgumam ir tendence pieaugt arī palielinoties pircēju vecumam (no 21% vecuma grupā 18-29 gadi līdz 38% senioru vidū).

Aptaujas dati liecina, ka 11% sievietes un 4% vīriešu pievērš uzmanību tam, lai iegādāto apģērbu un apavu modelis, kā arī krāsas atbilstu jaunākajām modes tendencēm. Kamēr 19% sievietes rūpējas par apģērba, apavu un aksesuāru savstarpējo saskaņotību un atbilstību jaunākajām modes tendencēm, 12% vīrieši biežāk vērš uzmanību zīmola atpazīstamībai. Vienlaikus 12% vīriešu ir svarīgi, lai apģērbu un apavu ražošanā būtu izmantoti ilgtspējīgi materiāli.

Kā noskaidrots aptaujā, neskatoties uz Covid-19 un neziņu, kāds būs pandēmijas “otrais vilnis”, savu garderobi šajā rudens sezonā iecerējuši atjaunot kopumā 81% aptaujāto Latvijas iedzīvotāju. Aptaujā 65% respondentu plāno iegādāties jaunu apģērbu, 56% – apavus un 53% – virsdrēbes. Savukārt nedaudz vairāk kā trešdaļa veikalu apmeklētāju iecerējuši garderobi papildināt ar dažādu apģērbu aksesuāru iegādi.

“Domina Shopping” direktore Dina Bunce norādīja, ka, neskatoties uz “jauno realitāti”, cilvēki turpina apmeklēt tirdzniecības centrus, tādējādi atbalstot tirgotājus sarežģītajā laikā. Kā viņa uzsvēra, aptaujas dati liecina, ka iedzīvotāji arī šoruden plāno atsvaidzināt savu garderobi, tādēļ “Domina Shopping” esošajos veikalos ir sagatavojuši jaunāko rudens sezonas preču kolekciju klāstu ikvienai gaumei.

“Taču, sekojot līdzi vīrusa izplatības tendencēm, vēlreiz vēlamies atgādināt, ka uz “Domina Shopping” aicinām doties tikai veseliem un neaizmirst par citiem drošības pasākumiem – distances ievērošanu, roku mazgāšanu un dezinfekciju,” uzsvēra Bunce.

“Domina Shopping” aptauja tapusi sadarbībā ar “OMG Snapshots”, šī gada septembrī digitāli aptaujājot vairāk nekā 800 Latvijas iedzīvotājus vecumā no 18 līdz 74 gadiem.

LETA jau ziņoja, ka 2016.gada vasarā “Domina Shopping” par 74,5 miljoniem eiro iegādājās Igaunijas nekustamo īpašumu fonds “EfTEN Kinnisvarafond II”. Savukārt “Domina Shopping” pārvalda “EfTEN Kinnisvarafond II” meitasuzņēmums SIA “EfTEN Domina”, kura apgrozījums 2019.gadā bija 11,752 miljoni eiro, bet peļņa – 2,066 miljoni eiro.