Aptauja: 84% pircēju internetveikala izvēlē svarīgākais faktors ir tā piedāvātās cenas

0 Komentāru
Aptauja: 84% pircēju internetveikala izvēlē svarīgākais faktors ir tā piedāvātās cenas

Lielākajai daļai jeb 84% iedzīvotāju, kuri iepērkas internetā, svarīgākais faktors e-veikala izvēlē ir tā piedāvātās cenas, liecina internetveikala “Xnet” un pētījumu aģentūras “Norstat” veiktā aptauja.

Cenas faktoram internetveikala izvēlē seko piedāvātais preču sortiments, ko par nozīmīgu atzinuši 47% aptaujātu un preču pieejamība, kas bija svarīga 38% respondentu. Savukārt vēl ceturtdaļai respondentu (25%) izvēli ietekmē arī e-veikala piedāvātās atlaides un īpašie piedāvājumi.

Aptaujas veicēji secinājuši, ka pandēmijas laikā arvien aktuālāki kļuvuši ar piegādi saistīti jautājumi ­­- 24% piegādes ātrums un cena ir galvenie kritēriji pasūtījuma veikšanai e-veikalā. Kopumā vien 4% aptaujāto kā svarīgāko izvēles faktoru minējuši klientu atbalsta servisu, tomēr būtiskāks šis faktors bijis senioru vidū – to atzinuši 9% no aptaujātajiem vecāka gada gājuma cilvēkiem.

Ieskaties arī šeit: Internetveikala “Xnet” pārdošanas apmēri 2020.gadā pieauguši divas reizes

Tāpat aptaujā noskaidrots, ka visbiežāk pēdējo sešu mēnešu laikā cilvēki internetā iegādājušies apģērbu, apavus un dažādus aksesuārus (50%), sadzīves tehniku (42%), skaistumkopšanas preces (37%) un elektroniku (34%).

Kā noskaidrots aptaujā, apģērbus un skaistumkopšanas preces vairāk pērk sievietes, bet vīrieši biežāk nekā sievietes iegādājas elektroniku. Arī “Xnet.lv” modes un skaistuma kategorijās pieprasījums pagājušā gada trešajā un ceturtajā ceturksnī pieaudzis 2,3 reizes.

Vienlaikus aptaujas dati rāda, ka pēdējā pusgada laikā pieaugusi tieši vietējo interneta veikalu popularitāte. Latvijas e-veikalos iepirkušies teju visi aptaujātie jeb 96%, savukārt ārzemju interneta veikalos iepirkušies 85% respondentu.

Liela daļa (40%) vietējos interneta veikalos iepērkas reizi divos vai trīs mēnešos, nedaudz vairāk kā trešdaļa jeb 34% – pāris reizes mēnesī, bet 12% – vairākas reizes nedēļā. Vairāk nekā puse jeb 62% aptaujāto visu sev nepieciešamo atrod divos līdz četros interneta veikalos, savukārt 16% katru iepirkšanās reizi meklē un izmēģina citu e-veikalu.

Pētījums veikts 2020.gada decembrī, aptaujājot 511 respondentus vecumā no 18-74 gadiem.

Lasi vēl: “Cert.lv”: Ir bažas par krīzes laikā steigā izveidotiem internetveikaliem

0 Komentāru