Aptauja: 74% Latvijas iedzīvotāju neseko līdzi modes tendencēm

Pievienot komentāru
Aptauja: 74% Latvijas iedzīvotāju neseko līdzi modes tendencēm
PUBLICITĀTES FOTO

Vairums – 74% – Latvijas iedzīvotāju atzīst, ka neseko līdzi modes tendencēm un pārsvarā iegādājas attiecīgajā sezonā veikalos pieejamo, liecina modes un izklaides centra “Rīga Plaza” veiktā aptauja.

Vairāk nekā 80% vīriešu atzīst, ka to nedara vispār vai seko līdzi modes tendencēm reti.

Iepirkšanās, nesekojot līdzi modes tendencēm, atspoguļojas arī iepirkšanās paradumos – tikai 26% iedzīvotāju atzīst, ka garderobi veido, iedvesmojoties no jaunākajām tendencēm. Tendencēm vairāk seko līdzi jauni cilvēki.

Respondenti savu garderobi papildina, iepērkoties dažādas vietās – izvēloties gan tirdzniecības centru (66%), gan interneta veikalu (26%), gan mazo “boutique” tipa veikalu – 25% – piedāvājumu.Vairāk nekā puse – 66% respondentu atzīst, ka apģērbu iegādājas tirdzniecības centros. Pārliecinošais vairākums – 75%-  atzīst, ka iegādājas to, kas attiecīgajā sezonā pieejams veikalos. Tikai viena ceturtā daļa Latvijas iedzīvotāju – pārsvarā sievietes – rūpīgi plāno un atjauno katras sezonas garderobi. Liela daļa sieviešu un vīriešu apliecina – 60% – atzīst, ka viņiem jauna apģērba iegāde nav impulsīva, bet plānota.

Apģērba izvēlē vairāk nekā puse Latvijas iedzīvotāju priekšroku dod tumšas krāsas apģērbiem, košu un krāsainu apģērbu izvēloties reti. Tumšas krāsas apģērbu vairāk iecienījuši tieši vīrieši, tāpat šie krāsu toņi dominē arī jauniešu garderobē. Neskatoties uz to, ka krāsainu apģērbu latviešu garderobēs ir maz, sievietes uz kopējā fona ir drosmīgākas. Tāpat tieši gados vecāki cilvēki- 60-74 gadi – uzdrīkstas vairāk riskēt un valkā košu apģērbu.

“CBRE Baltics” aktīvu pārvaldes direktore Iveta Priedīte

“Aptauja skaidri iezīmē vidējā Latvijas iedzīvotāja modes portretu – savās izvēlēs esam konservatīvi un, iegādājoties apģērbu, mums nepatīk eksperimentēt. To atzīst 73% Latvijas iedzīvotāju. Salīdzinoši maz iedzīvotāju iepērkoties iedvesmojas no presē, internetā vai sociālajos tīklos redzētā. Labprātāk uzticamies tuvinieku viedoklim – 39% respondentu pirms apģērba iegādes konsultējas ar savu ģimeni, biežāk iespēju konsultēties izmanto tieši vīrieši.”

Tiešsaistes aptauju veica modes un izklaides centrs “Rīga Plaza” laikā no laikā no 2020. gada 4.-11. novembrim sadarbībā ar pētījumu aģentūru “Norstat”. Aptaujā piedalījās 1004 respondenti no dažādām vecuma grupām.

Modes un izklaides centrs “Rīga Plaza” ir viens no lielākajiem tirdzniecības centriem Latvijā, kas apmeklētājiem atvērts kopš 2009. gada 31. marta. Tirdzniecības centrs ar 50 000 kvadrātmetru lielu platību atrodas pie Salu tilta, Mūkusalas ielā 71. “Rīga Plaza” aicina apmeklētājus iepirkties atbildīgi un ievērot epidemioloģiskās drošības prasības, apmeklējot tirdzniecības centru.