Aptauja: 55% Latvijas iedzīvotāju rūpēs par vidi pievērš uzmanību pārtikas iepakojumam

0 Komentāru
Aptauja: 55% Latvijas iedzīvotāju rūpēs par vidi pievērš uzmanību pārtikas iepakojumam
ZUMAPRESS/SCANPIX

Vairāk nekā pusej jeb 55% Latvijas iedzīvotāju rūpēs par vidi pievērš uzmanību pārtikas iepakojumam, savukārt 45% nedara neko un uzmanību pārtikas iepakojumam nepievērš, liecina Latvijas Pārtikas uzņēmumu federācijas sabiedriskās domas aptauja par iedzīvotāju iepirkšanās paradumiem.

Patērētāju vidū visizplatītākā stratēģija, kā samazināt iepakojuma nelabvēlīgo ietekmi uz vidi, ir neiepakotu augļu un dārzeņu iegāde. Šādā veidā nevajadzīgo atkritumu apjomu samazina katrs trešais jeb 37% Latvijas iedzīvotāju. Augļus un dārzeņus bez iepakojuma iegādājas 44% sieviešu, bet tikai 28% vīriešu.

Ceturtā daļa pircēju lielāku vērību pievērš iepakojuma izpētei un cenšas dot priekšroku pārtikas produktiem, kas iesaiņoti pārstrādājamā iepakojumā – 25%. Biežāk produktus ar pārstrādājamu iepakojumu izvēlas vīrieši – 28% – un mazpilsētu iedzīvotāji – 38%. Videi draudzīgāko lokā, kuri spēruši soli vēl tālāk un pārtiku iegādājas beziepakojuma jeb zero waste veikalos, ir 7% no aptaujas dalībniekiem.

Jautāti par bērnu uzturu izglītības iestādēs, lielākā daļa jeb 88% vecāku atzīst, ka tiem ir svarīgi, lai viņu bērnu maltīte būtu pagatavota no kvalitatīviem vietējiem produktiem. Tikmēr 44% vecāku tas ir ļoti svarīgi. Pēdējo trīs gadu laikā vecāku īpatsvars, kuriem ir svarīgi, lai bērni izglītības iestādēs uzturā lietotu kvalitatīvus vietējās pārtikas produktus, saglabājies nemainīgi augsts.

Jau trešo gadu pēc kārtas nemainīga saglabājas tā iedzīvotāju daļa, kas regulāri pievērš uzmanību kvalitātes zīmēm uz pārtikas iepakojuma. Kopējais auditorijas lielums, kam svarīgs kvalitātes marķējums, kopš aizvadītā gada audzis par 2% punktiem, sasniedzot 76% atzīmi.

Pārtikas kvalitāte kā otrs svarīgākais izvēles kritērijs ir 76% vecāku, kuriem ir bērni vecumā līdz sešiem gadiem. Tam, lai iepirkumu grozā nonāktu tieši pašmāju pārtikas produkti, lielāko uzmanību pievērš vecāki, kuriem ir bērni vecumā no 12 līdz 15 gadiem – 39%.

Aptauja sadarbībā ar “Snapshots”, 2021. gada septembrī aptaujājot 753 respondentus, veikta kampaņas kvalitatīvu vietējo pārtikas produktu patēriņa veicināšanai “Ēd garšīgāk ar karotīti!” kontekstā, ko organizē Latvijas Pārtikas uzņēmumu federācija (LPUF) sadarbībā ar Zemkopības ministriju un pārtikas veikalu tīkliem “Rimi”, “Maxima” un “Top”.

0 Komentāru