Apsver iespēju piemērot maksu pacientiem, kuri neierodas uz pieteikto vizīti bez brīdinājuma

72 komentāri

Ja pacients divas reizes neatnāk uz slimnīcā pieteikto konsultāciju bez brīdinājuma, par trešo reizi par to būs jāmaksā, pat ja ir nosūtījums no ģimenes ārsta – šādi rīkoties tuvākajā laikā apsver Lielo slimnīcu asociācija, jo uz konsultācijām pie ārsta neatnāk teju 15% pacientu.

Ne sociālās kampaņas, ne pakratīšana ar pirkstu nelīdz, kad runa ir par neapzinīgajiem pacientiem vai bērnu vecākiem, kas piesakās pie ārsta, taču pašu vizīti ignorē.

Piemēram, šā gada trijos mēnešos uz Bērnu klīnisko universitātes slimnīcu (BKUS) nav ieradušies nepilni 7 000 mazo pacientu. Jolanta ar piecgadīgo dēlu Dānielu dzīvo Balvu novadā un rindu pie bērnu neirologa Bērnu slimnīcā gaidījuši sešus mēnešus. Viņa neizpratnē par šādiem vecākiem, jo, ja tādu būtu mazāk, Dāniels daudz ātrāk tiktu pie daktera.

“Man bija tāda situācija, ka bija bērns apslimis un arī domājām, ka atteiksim rindu, bet braucām tāpat, jā, bijām apslimuši, bet neko neizdarīsi. Var taču pieteikties, ka netiksi,” saka Dāniela māmiņa Jolanta .

Arī Bērnu slimnīcas Vecāku padome uzskata, ka vizīte par maksu var pāraudzināt bezatbildīgos vecākus. Vecāku padomē pārsvarā ir iesaistījušās ģimenes, kuru bērni ir ar hroniskām saslimšanām un viņiem ļoti būtiski ar zināmu regularitāti jānokļūst pie ārsta.

Vita Šteina
BKUS Vecāku padomes pārstāve

Varētu teikt, ka 100% visi vecāki, ar ko savā starpā esam komunicējuši, ir par to, ka pacientiem, kuriem ir nopietnākas saslimšanas, būtu iespēja daudz ātrāk saņemt valsts apmaksātos pakalpojumus, un tas varētu kaut nelielā procentā, bet tomēr notikt uz šo vizīšu rēķinā. Bet nu šis risinājums ir komplicēts un laikietilpīgs.

Tikmēr šādu risinājumu tuvākajā laikā piedāvā savā starpā apspriest visu Latvijas Lielo slimnīcu pārstāvji. Tiek apzināta arī ārvalstu pieredze šajā jautājumā. Latvijas Lielo slimnīcu asociācijas un BKUS vadītājs Valts Ābols uzskata, ka sākumā vajadzētu šo pacientu vai viņa vecākus pēc neierašanās konsultācijā brīdināt.

“Pirmais noteikti varētu būt brīdinājums, otrais solis varētu būt ierobežot pieejamību par velti tikt pie speciālistiem. Viņš varētu tikt brīdināts, ka bijušas divas reizes, ka nebija atnācis un šobrīd ir pieejama vizīte tikai par maksu,” norāda Ābols.

Šādu variantu atbalsta arī LNT aptaujātie vecāki.

Tatjana
māmiņa

Tā ir bezatbildība, kad vecāki neierodas uz konsultāciju un neatsaka vizīti, jo rindas taču ir lielas! Es piekrītu šādam risinājumam. Varbūt nevajag daudz likt piemaksāt pie vizītes, kādus piecus vai 10 eiro.

Savukārt kāds tētis Grigorijs norāda: “Tas ir saprātīgs risinājums. Ja neesi atnācis un paziņojis, šādā veidā, maksājot par vizīti, jāuzņemas atbildība.”

Latvijas Lielo slimnīcu asociācija jau šogad sola pieņemt lēmumu šajā komplicētajā jautājumā.

72 komentāri