“Aprunāties no sirds!” Senioru zvanu centrs meklē brīvprātīgos

Komentāri

Rīgā jau gadu darbojas kāda īpaša zvanu līnija – Senioru zvanu centrs. Tajā brīvprātīgie seniori pa tālruni atbild uz daudziem pensijas vecuma cilvēku jautājumiem, kā arī vienkārši aprunājas ar viņiem, jo liela daļa vienkārši ir vientuļi.

Austra ir viena no Senioru zvanu centra brīvprātīgajiem senioriem, kura darbojas šeit kopš pirmsākumiem. Visu darba dzīvi Austra strādājusi skolā par skolotāju, bibliotekāri un pat par direktori. Aizejot pensijā, sieviete izjutusi nepieciešamību būt vajadzīgai.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Visi saistītie raksti

Ekrānuzņēmumi

Austra Butāne
Senioru zvanu centra brīvprātīgā

Darba nebija nekāda, mazbērni visi lieli, visi projām, vīrs sen miris, darīt nebija ko. Uzzināju par zvanu centru un piezvanīju, teicu, ka gribu palīdzēt!

Visbiežāk cilvēki pensijas vecumā zvana un interesējas par kultūras un izklaides pasākumiem, veselības aprūpi un sociālo palīdzību. Taču bijis arī ne viens vien kuriozs gadījums.

Aija Vecenāne
RD LD Finanšu nodaļas Projektu koordinācijas sektora galvenā speciāliste

Šādi te zvani ir neviens vien, kad zvana, lai iepazītos. Pie tam zvanītāji vairākkārtīgi ir bijusi vīrieši. Piezvana un meklē sev otru cilvēku, ar ko aizietu kopā, pieņemsim, uz teātri. Bijuši gadījumi, kad aiziet kopā uz teātri, un pēc tam šis pats vīrietis zvana atkal un saka, ka gribētu ar kādu citu sievieti aiziet, ka šī viņam ir bijusi par vecu!

Senioru zvanu centrā aktīvi darbojas 20-25 brīvprātīgie, katru dienu atbildot uz savu vienaudžu jautājumiem. Darba diena šeit ilgst četras stundas no plkst. 10.00 līdz diviem pēcpusdienā. Lai ātrāk un precīzāk atbildētu uz zvanītāju jautājumiem, katram brīvprātīgajam izdotas mapes ar svarīgāko informāciju dažādās jomās.

Rita Bauma
Senioru zvanu centra brīvprātīgā

Gadījumā, ja mēs tik ātri nespējam atrast, tad pārzvanām vēlāk. Sagatavojam atbildi, un tad viss notiek kvalitatīvi! Mēs jau arī te cenšamies, ja gadījumā kaut kas, tad tās problēmas un sliktās domas mēģinām novirzīt, lai tas zvans beidzas labā noskaņā.

Saruna var ilgt no vienas minūtes, ātri atbildot uz kādu konkrētu jautājumu, līdz pat veselai stundai, ja seniors ir piezvanījis, lai sadzirdētu cilvēka balsi un vienkārši aprunātos par to, kas uz sirds.

Aija Vecenāne
RD LD Finanšu nodaļas Projektu koordinācijas sektora galvenā speciāliste

Sabiedrība noveco, un šī problēma ir aktuāla ne tikai Eiropā, bet arī visā pasaulē. Un arī Rīgā, kā liecina statistika, apmēram 20% iedzīvotāju ir pensionāra vecumā. Un bieži vien cilvēki, aizejot pensijā, saskaras ar problēmu, ka jūtas izstumti no sabiedrības, nevienam nevajadzīgi.

Ir arī gadījumi, kad brīvprātīgie mēģina līdzēt ne tikai telefoniski. Tā, piemēram, Austra ir personīgi sarunājusi latviešu valodas skolotāju kādam kungam, kurš veselības problēmu dēļ nebija spējīgs iziet no mājas.

Šobrīd Senioru zvanu centrā gaida gan jaunos brīvprātīgos, gan arī zvanītājus, jo mēdz būt dienas, kad brīvprātīgie nesaņem nevienu zvanu.

Senioru zvanu centra tālruņi: 25643438, 20224913, 29438355

Itālijas virtuve! Truša gaļas ragū ar pastu un gailenēm

Itālijas virtuve! Truša gaļas ragū ar pastu un gailenēm

Šī būs klasiska ragū recepte, kuras pamatā izmantosim truša gaļa. Jārēķinās, ka ragū pagatavošana prasīs salīdzinoši ilgu laiku, taču nekā sarežģīta šī ēdiena pagatavošanā nav, un zemāk esošajā video Uģis Veits no ”Gatavo 3” to parādīs.

Lasi vēl