Komentāri

Sliežu elektrifikācija ir viens no lielākajiem infrastruktūras projektiem Latvijā, ko tuvākajos gados plāno īstenot par Eiropas fondu naudu. “Latvijas dzelzceļš” uzskata, ka tas vairos viņu konkurētspēju kravu piesaistē.

Apjomīgo dzelzceļa tīkla elektrifikācijas projektu plāno sākt ar posmu Rīgas virzienā no Daugavpils un Rēzeknes. Šī, pirmā posma, izmaksas pārsniegs 500 miljonus eiro. Līdz ar to rodas jautājums, vai tik milzīgu līdzekļu ieguldīšana tik tiešām atmaksāsies?

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Visi saistītie raksti

Vienprātības nav nedz šajā jautājumā, nedz arī par to, kuras sliedes elektrificēt vispirms. Pirmais posms sākotnēji bija iecerēts virzienā uz Ventspili, bet nu jau uz Rīgu. Transporta eksperts Tālis Linkaits šo projektu salīdzina ar tā saukto ”kapu tramvaju”. Tas esot sasteigts, lai tikai izmantotu no Eiropas Savienības Kohēzijas fonda dabūto naudu.

Tālis Linkaits
transporta eksperts

Ja mēs uz to koncentrējamies, tad arī saglabājam, teiksim, Baltkrievijas virzienu. Tad elektrificējam to. Ja mēs sakām “nē” un koncentrējamies uz Krievijas virzienu, nu tad saglabājam šo virzienu. Bet konkrētais projekts, kas ir izstrādāts, tas ir tāds – i vienam, i otram, i te, i tur kaut ko iedosim. Beigās, es domāju, ka labu galu neņems ne šis projekts, ne ”kapu tramvaja” projekts.

Savukārt Eiropas Komisijā strādājušais ekonomists Gatis Eglītis mudina šos miljonus labāk ieguldīt tur, kur to justu plašāka sabiedrības daļa, piemēram, dzīvojamā un industriālā fonda energoefektivitātē.

Taču par projekta nepieciešamību ir pārliecināti ”Latvijas dzelzceļa” pārstāvji. Viņi argumentē, ka elektrifikācija uzlabos Latvijas konkurētspēju. Piemēram, izvēloties starp Latviju un Lietuvu, baltkrievu kravas ies turp, kur dzelzceļš tiks elektrificēts ātrāk.

Aivars Strakšas
AS “LATVIJAS DZELZCEĻŠ” VICEPREZIDENTS

Ja Lietuva sākotnēji bija plānojusi šo te posmu līdz Kauņai un Klaipēdai elektrificēt līdz 2030. gadam, tad pēdējo mūsu aktivitāšu, tajā skaitā Baltkrievijā, saistībā ar mūsu elektrifikācijas projektu, bez Eiropas Savienības naudām, tādu viņiem nav, viņi teica – 2021. gads, un mēs elektrificēsim savu trīssimt kilometru garo posmu no Kauņas līdz Klaipēdai bez ES naudām. Viņi redz, ka viņi nevar atļaut mums 7 gadus braukt pa elektrificētiem dzelzceļiem.

Jāpiebilst, ka no Eiropas fondiem tiktu segta lielākā daļa, taču ne visas elektrifikācijas izmaksas. Pārējo naudu plānots aizņemties Valsts kasē.

NOSAKI SAVU PEDANTISMA LĪMENI!

NOSAKI SAVU PEDANTISMA LĪMENI! 11

Tests – nosaki savu pedantisma līmeni! Iespējams, tu jau sen kaitini savus draugus un tuvākos! Pārspīlēta kārtībmīle vai Miss bardaks, to vari noskaidrot šeit.

Lasi vēl