Aizdomās par bērnu tiesību pārkāpumiem atstādina sociālās korekcijas iestādes “Naukšēni” direktoru

1 komentārs
Aizdomās par bērnu tiesību pārkāpumiem atstādina sociālās korekcijas iestādes “Naukšēni” direktoru
FOTO: Flickr

Izglītības un zinātnes ministrija (IZM) ir pieņēmusi lēmumu atstādināt no darba sociālās korekcijas izglītības iestādes “Naukšēni” direktoru Didzi Čākuru, jo saņemta informāciju par iespējamiem bērnu tiesību pārkāpumiem šajā izglītības iestādē, informēja ministrijā.

Šonedēļ tika sasaukta Valsts bērnu tiesību aizsardzības inspekcijas starpinstitūciju sanāksme par sociālās korekcijas izglītības iestādes “Naukšēni” darbību bērnu tiesību un interešu nodrošināšanā. Dienestu rīcībā esošā informācija liecina, ka skolā, iespējams, tiek pieļauti bērnu tiesību pārkāpumi un netiek nodrošinātas bērnu tiesības un intereses.

Signāli par iespējamiem pārkāpumiem saņemti no “Naukšēnu” audzēkņiem, kuri norādījuši uz fizisku un emocionālu vardarbību no iestādes darbinieku un pedagogu puses.

IZM ir uzdevusi Izglītības kvalitātes valsts dienestam veikt pārbaudi par Valsts bērnu tiesību aizsardzības inspekcijas sniegto informāciju par pārkāpumiem izglītības iestādē, un izdevusi rīkojumu par direktora atstādināšanu no darba, pamatojoties uz Darba likuma 58.pantu.

Sociālās korekcijas izglītības iestāde “Naukšēni” ir IZM pārziņā esoša izglītības iestāde, kas darbojas kopš 1998.gada. Iestādē ievieto bērnus vecumā no 11 līdz 18 gadiem, pamatojoties uz tiesas lēmumu.

Sociālās korekcijas izglītības iestādes darbības mērķis ir nodrošināt izglītības ieguvi, sniegt zināšanas un prasmes, kas audzēkņiem nepieciešamas pastāvīgai dzīvei sabiedrībā.

Izglītības ministre Anita Muižniece (JKP) uzsvēra, ka ir absolūti nepieņemami, ka Latvijā ir izglītības iestāde, par kuru ministrijai nākas dzirdēt “tādas antihumānas lietas kā karceri, izolatori un vēl jo vairāk – fiziska un emocionāla bērnu iespaidošana”.

“”Naukšēnos” ir bērni, kuri dažādu apstākļu dēļ nomaldījušies no ceļa un kuriem ir vajadzīga vislielākā palīdzība, tostarp pat pārcilvēcīga iejūtība, sapratne un vēlme palīdzēt iemācīties “dzīvot”. Tai ir jābūt vietai, kur šiem bērniem resocializēties, nevis mācīties dzīvot pēc cietuma likumiem,” ministre uzsvēra.

“Iespējams, daudziem no mums ir grūti iedomāties, ar kādu dzīves pieredzi ir nācies saskarties pusaudzim, ja viņam tiek liegta iespēja dzīvot un mācīties ierastā vidē,” teikts IZM paziņojumā, “katram no šiem bērniem ir savs stāsts, kā un kāpēc normālo dzīves ritmu ir pārtraucis tiesas lēmums, bet tas nozīmē, ka šiem bērniem atbalsts, sapratne, emocionāli un fiziski droša vide ir jo īpaši svarīga. Ministrija uzsver, ka visām darbībām, kas skar bērnu, prioritāri ir jānodrošina bērna tiesības un intereses un nekādā gadījumā nav pieļaujama nolaidīga, pavirša izturēšanās vai jebkāda veida vardarbība.”
1 komentārs