Agresīvais mobilo sakaru operatoru mārketings beidzot tiks ierobežots

Pievienot komentāru
Agresīvais mobilo sakaru operatoru mārketings beidzot tiks ierobežots
Foto: Flickr

Agresīvais telemārketings tiks ierobežots. Telekomunikāciju uzņēmumi vienojušies izveidot Ētikas kodeksu, kas aizliegs zvanīt cilvēkiem, kas nebūs devuši tam atļauju. Pagaidām plānots, ka šo kodeksu parakstīts mobilo sakaru operatori, bet vēlāk tam varētu pievienoties arī citi uzņēmumi.

Pēdējos gados aktīvs telemārketings mobilo sakaru operatoru vidū ir ierasta prakse. Uzņēmumi ar tā palīdzību mēģina paplašināt savu klientu loku, tiesa, uz konkurentu rēķina. Dažkārt cilvēkiem šādus zvanus nākas saņemt pat vairākas reizes mēnesī.

PTAC oficiālas sūdzības par uzbāzīgiem zvaniem un pārāk agresīvu komercpraksi nesaņem, tāpēc arī sodīt telekomunikāciju uzņēmumus nevar. Iedzīvotāju viedokļi šajā jautājumā dalās, taču vairums vēlētos izvairīties no negaidītiem zvaniem.

Lai arī Informācijas sabiedrības pakalpojumu likumā jau šobrīd ir noteikts, ka komunikācija ar klientiem var notikt tikai, ja tie iepriekš ir devuši tam piekrišanu, šo normu šobrīd brīvi interpretē un pārsvarā par piekrišanu uzskata klienta apstiprinājumu, ka ir laiks sarunai. Ētikas kodekss, kuru apņēmušies parakstīt visi trīs lielākie mobilo sakaru operatori – LMT, Tele 2 un Bite, šo kārtību mainītu.

Iepriekšēja piekrišana uzņēmumam būtu jāsaņem arī no saviem klientiem. Pagaidām iecerēts, ka tā būtu spēkā pusgadu un pēc tam tā atkal būtu jāatjauno. Patlaban atteikuma gadījumā, uzņēmums pēc kāda laika var atkal zvanīt tam pašam cilvēkam, jo numuri tiek ģenerēti nejauši un negatīvi noskaņotu klientu saraksts netiek veidots. Pēc ētikas kodeksa pieņemšanas nejauši zvani vairs nevarētu notikt arī uz tālruņiem, kurus lieto bērni, jo vecākiem tam būtu jādod īpaša piekrišana.

Ētikas kodekss varētu stāties spēkā septembrī, bet vēlāk tam aicinās pievienoties arī citus uzņēmumus, kas īsteno telemārketingu.

Foto

Video