Komentāri
92% iedzīvotāju visvairāk tērē pārtikas un mājsaimniecības preču iegādei
FOTO: LETA

Aprēķini liecina, ka, sasniedzot pensijas vecumu, pašreizējiem darbspējīgā vecuma cilvēkiem ienākumi var sarukt uz pusi.

Taujāti, no kā šādā gadījumā atteiktos, lielākā daļa (44%) Latvijas iedzīvotāju norāda, ka primāri atteiktos no izdevumiem izklaidei un atpūtai, ceļošanai (43%), kā arī samazinātu izdevumus par jauna apģērba un apavu iegādi (39%), liecina Swedbank aptauja.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Visi saistītie raksti

Taču kā rāda šodienas skaudrā realitāte, saņemot vidējo vecuma pensiju valstī, jau tagad lielākajai daļai pensionāru neatliek naudas ne izklaidei, ne savu vaļasprieku baudīšanai. Savukārt samazināt tēriņus par pārtikas un mājsaimniecības precēm, kam iedzīvotāji šobrīd tērē visvairāk, savukārt pensionāri nereti lūko iespējas ietaupīt, būtu gatava vien trešā daļa (33%).

Interesanti, ka iedzīvotāji vecuma grupā no 25 līdz 55 gadiem, ienākumiem sarūkot uz pusi, visbiežāk būtu gatavi samazināt izdevumus atpūtai un izklaidei, kā arī atteikties no ceļošanas.

Turpretī iedzīvotāji vecumā virs 55 gadiem, kam pensijas gadi vistuvāk, apjauš, ka primāri nāktos atsacīties no regulāras apģērbu un apavu iegādes, tēriņiem dažādām pārtikas un mājsaimniecības precēm, kā arī uzkrājumu veidošanas.

Zīmīgi, ka šīs paaudzes iedzīvotāji biežāk nekā citi, sarūkot ienākumiem, būtu gatavi mainīt dzīvi lielpilsētā pret dzīvi kādā citā pilsētā vai laukos (21% pret vidēji 12%).

Šobrīd visvairāk tērē pārtikai

Swedbank pētījums rāda, ka šodien lielākā daļa no strādājošajiem tērē pārtikas un mājsaimniecības preču iegādei (92%), kam seko komunālie un citi maksājumi par mājokli (74%), transporta izmaksas (61%). Savukārt lielākajai daļai šodienas pensionāru galvenās ikmēneša izmaksu pozīcijas ir pārtika (93%), maksājumi par komunālajiem pakalpojumiem (84%) un izdevumi par veselības aprūpi (67%).

Savu popularitāti atjauno džins: tradīciju stiprināšana, klasisku vērtību cienīšana vai mūsdienu garšas?

Savu popularitāti atjauno džins: tradīciju stiprināšana, klasisku vērtību cienīšana vai mūsdienu garšas?

Džina popularitāte pasaulē pieaugusi pēdējos 10 gados, bet Latvijā – tikai pēdējo gadu laikā. Pēc Starptautiskā Vīnu un stipro alkoholisko dzērienu reģistra (IWSR) 2017. gada datiem džina patēriņš 2016. gadā ir audzis par 15% (pret 2015. gadu). Šodien džins ir viens no populārākajiem un izplatītākajiem alkoholiskajiem dzērieniem pasaulē. Tam ir dažādi garšu veidi, tomēr vispopulārākais nemainīgi ir tradicionālais džins –  ar izteiktu un patīkamu kadiķogu garšu.

Lasi vēl