1. septembris “svešā skolā”. Kā skolu apvienošana ietekmē skolēnus un skolotājus?

0 Komentāru
1. septembris “svešā skolā”. Kā skolu apvienošana ietekmē skolēnus un skolotājus?
LNT

Apvienojot vairākas skolas vienā vai tās pievienojot citām pašvaldībām, šogad reorganizāciju piedzīvojušas 38 izglītības iestādes, un tas ir lielākais reorganizēto skolu skaits pēdējo piecu gadu laikā. Tas nozīmē, ka daudziem bērniem šis 1. septembris sagaidīts svešā skolā, jo iepriekšējās vairs nav. Kā šādas pārmaiņas izjūt skolēni, viņu vecāki un skolotāji?

Skolotājai Daigai Šveidei audzināšanā uzticēta pirmā klase, un viņa rāda bērniem sarūpētās pārsteigumu dāvanas.

Arī pašai skolotājai tagad jāiejūtas jaunā vidē. Sērmūkšu pamatskola, kur Daiga iepriekš nostrādāja 33 gadus, vakar oficiāli likvidēta. Daiga un vēl viens viņas kolēģis pieņēmuši piedāvājumu pēc reorganizācijas nākt strādāt uz apmēram 10 kilometrus tālāk esošo Skujenes pamatskolu.

Lai pagūtu uz skolu, daudziem tagad nākas krietni agrāk celties. Tomēr skola iesaistās arī transporta organizēšanā. Arī Zinību dienā īsi pirms pirmā zvana pie skolas pieripo autobuss, no kura izbirst bariņš bērnu un viņu vecāku.

Video

Pēc skolu apvienošanas tagad Skujenes pamatskolā kopā ar pirmsskolu būs 80 audzēkņu, un tas ir par gandrīz 20 bērniem vairāk nekā pirms skolu apvienošanas.

Vismazāk bērnu ir pirmajā klasē – šogad skolas gaitas šeit sākuši 4 bērni, bet visvairāk 8., kur tagad ir 9. Viņu vidū arī Sendija un Mārtiņš, kuri pārnākuši uz Skujenes pamatskolu no likvidētās Sērmūkšu skolas.

Foto

Skujenes pamatskolas direktore stāsta, ka mācību iestāde reorganizāciju piedzīvo otro reizi. Pirmā bijusi pirms 20 gadiem.

Par tuvāko nākotni direktore esot gana droša. Tomēr pārliecības par to, ka šīm reformām nesekos citas, nav vecākiem un pašiem skolēniem.

Ja šīs drūmās prognozes piepildīsies, tad pirmklasnieki Dans, Dārta, Rūdis un Patriks nepagūs šeit pabeigt pamatskolu.

0 Komentāru