RNP aicina nekavējoties risināt apkures pieslēgšanas un parādu jautājumus

0 Komentāru
RNP aicina nekavējoties risināt apkures pieslēgšanas un parādu jautājumus
OKSANA DŽADANA, F64

SIA “Rīgas namu pārvaldnieks” (RNP) aicina nekavējoties mainīt regulējumu, kas nosaka apkures pieslēgšanu, lai novērstu problēmas, kas draud sākties jau šajā rudenī, aģentūru LETA informēja RNP pārstāve Una Grenevica.

RNP pēdējā gada laikā daudzkārt aktualizēja problēmu loku, kas saistīts ar apkures pieslēgšanu. Uzņēmums vairākkārt vērsies pie Ekonomikas ministrijas (EM), lai steidzami tiktu rasts risinājums iedzīvotāju parādiem par siltumu, tomēr darbu pie šā jautājuma plānots sākt tikai septembrī.

Uzņēmuma ieskatā, tas ir novēloti.

RNP norāda, ka vairākkārtēja jautājuma atlikšana, kas skar izšķirošu problēmu – būt vai nebūt apkurei tuvojošajā rudens sezonā, nav pieļaujama.

Jau no 2020. gada rudens RNP aktualizēja jautājumu par neatbilstošu normatīvo aktu regulējumu saistībā ar norēķiniem par apkuri, bet reakcija no EM nav sekojusi. Jau šobrīd esot skaidrs, ka darba grupa, kas tiks izveidota, lai risinātu apkures problēmas, darbu sāks tikai septembrī – mēnesī, kad ierasti jau tiek sākta apkures sezona.

“Kad 2020.gada rudenī RNP jaunā valde sāka darbu, bija skaidrs, ka jāpieņem neordinārs lēmums, lai visus uzņēmuma klientus nodrošinātu ar siltumu. Katra pārvaldnieka uzdevums ir darīt visu, lai klienti saņem pakalpojumu, tomēr šobrīd normatīvie akti izveidoti tā, ka faktiski par savstarpējiem norēķiniem atbild nevis pakalpojuma sniedzējs un pakalpojuma saņēmējs, bet starpnieks,” skaidro RNP valdes priekšsēdētājs Ronalds Neimanis.

Nesaprotamu iemeslu dēļ parādi tiek akumulēti pie starpnieka, bet pakalpojuma sniedzējs Rīgā var ultimatīvā formā paziņot, ka dēļ atsevišķiem nemaksātājiem apkure netiks pieslēgta visai mājai.

“Situācijas risinājums nevar gaidīt vēl gadu vai divus. Līdz jaunajai apkures sezonai ir palikuši tikai divi, trīs mēneši, un septembrī sākt risināt šo jautājumu būs daudz par vēlu. Risinājums jārod nekavējoties!” saka Neimanis.

LETA jau ziņoja, ka, apstājoties Ekonomikas ministrijas darba grupas darbam, nevedas risinājumi vēsturisko apkures parādu segšanai, intervijā aģentūrai LETA iepriekš teica Neimanis.

Viņš informēja, ka darba grupas darbs apstājās gadumijā. Uzņēmums atkal vērsies Ekonomikas ministrijā, Saeimas atbildīgajā komisijā un pie Rīgas domes kā pie sava un daļēji arī “Rīgas siltuma” īpašnieka. Arī Patērētāju tiesību aizsardzības centrs esot sniedzis savu atzinumu, ka māju nepieslēgšana apkurei atsevišķu nemaksātāju dēļ neatbilst normālai praksei.

Kā liecina “Firmas.lv” informācija, Rīgas pašvaldībai piederošais dzīvojamo māju apsaimniekošanas uzņēmums RNP 2019. gadā strādājis ar nepilnu 64 miljonu eiro apgrozījumu un 958 800 eiro zaudējumiem.

Uzņēmums 2019. gadā nodarbinājis 2349 darbiniekus.

0 Komentāru