“Rīgas satiksme” šogad prasa papildu 2,9 miljonus eiro, bet nākamgad vēlēsies 140 miljonu dotāciju

6 komentāri

Papildus uzņēmumam jau piešķirtajiem 130 miljoniem eiro “Rīgas satiksmes” vadība šogad pieprasa vēl gandrīz trīs miljonus eiro no galvaspilsētas pašvaldības kases. Uzņēmuma vadība trešdien Rīgas domē atskaitījās par paveikto, un aicināja domes deputātus vairs nerunāt par korupcijas skandāliem uzņēmumā, jo tas traucējot pāršķirt jaunu lappusi uzņēmuma attīstībā.

Problēmas, kas radušās saistībā ar ”Rīgas satiksmes” korupcijas skandālu, ir viens no iemesliem, kāpēc, veidojot nākamā gada galvaspilsētas budžetu, varētu nākties pieņemt arī nepopulārus lēmumus. Tā šonedēļ norādīja Rīgas mērs Oļegs Burovs (GKR).

”Rīgas satiksmes” jaunizveidotās padomes priekšsēdētājs Normunds Narvaišs aicināja pašvaldības deputātus vairs nerunāt par korupcijas skandālu, jo tas kaitējot uzņēmumam: ”Jūs kā publiskas personas mums varat nākt palīgā un mazāk runāt par tām sliktajām lietām…”

“Rīgas satiksmes” valdes un padomes priekšsēdētāji šodien galvaspilsētas pašvaldībā ieradās ar paradoksālu vēstījumu. Uzņēmums šogad strādāšot ar peļņu, taču vienlaikus tam šogad vēl nepieciešama nodokļu maksātāju dotācija 2,9 miljonu eiro apmērā.

”Finansējums no Rīgas domes – 130 miljoni, kas ir par maz,” pauž “Rīgas satiksmes” valdes pagaidu priekšsēdētājs Ernests Saulītis.

Papildus jau piešķirtajai dotācijai 130 miljonu eiro apmērā ”Rīgas satiksme” prasa vēl gandrīz trīs miljonus. Uzņēmuma vadītājs uzsver, ka tā neesot papildu dotācija, bet precizēta summa, kas uzņēmumam pienākoties par pasažieriem nodrošinātajām atlaidēm un brīvbiļetēm. ”Nekāda papildu dotācija, tas ir pašvaldības parāds ”Rīgas satiksmei”,” saka Saulītis.

Uzņēmuma kapitāldaļu turētājs, Rīgas vicemērs Vadims Baraņņiks uzskata, ka papildu līdzekļu pieprasījums ir pamatots, bet pašvaldība par to vēl lemšot: ”Jā, mums ir dienaskārtībā šis jautājums, ka jākompensē.”

Savukārt nākamgad uzņēmuma pieprasītā dotācija pieaugšot vēl līdz pat 140 miljoniem eiro. Ar šiem pieprasījumiem ”Rīgas satiksme” nāk klajā laikā, kad atklājies, ka uzņēmums e-talonu uzturētājam, uzņēmumam ”Rīgas karte”, maksā ievērojamas summas – nākamgad tie būs 20,6 miljoni eiro. Vairāki deputāti šīs izmaksas vērtē kā neadekvātas. Tam, ka ar ”Rīgas karti” savulaik noslēgtais līgums ir uzņēmumam neizdevīgs, piekrita arī ”Rīgas satiksmes” padomes vadītājs.

”Jā, protams, šie līgumi ”Rīgas satiksmei” ir neizdevīgi. Nākamajā gadā līgums beidzas,” teic Narvaišs.

Šogad korupcijas apkarotāji aizturēja bijušo ”Rīgas kartes” valdes locekli un Rīgā valdošās partijas ”Gods kalpot Rīgai” biedru Aleksandru Brandavu.

Uz jautājumu, vai netiks lauzts līgums ar “Rīgas karti”, Saulītis saka: “Līdz 2020. gada beigām noteikti nē.” Uzņēmuma vadītājs uzsver, – līgumu ar ”Rīgas karti” lauzt nevar, jo tad būtu jāmaksā “pietiekami iespaidīga” sodanauda.

“”Rīgas satiksme” plāno prasīt vēl papildus šajā budžetā gandrīz trīs miljonus eiro, bet tajā pašā laikā atklāt, ko secinājuši, auditējot ”Rīgas karti”, kas ir galvenais šīs “Rīgas satiksmes” ”melnais caurums”, to saka, ka nestāstīs. Trūkst komentāru, trūkst cenzētu vārdu, ko pateikt šajā saistībā,” pauž “Vienotības” Rīgas domes frakcijas vadītājs Vilnis Ķirsis.

Janvāra sākumā plānots iecelt jaunu ”Rīgas satiksmes” vadību. Jauno valdi izvēlēsies komisija, kuras sastāvā vienādā skaitā ir uzņēmuma padomes un Rīgas pašvaldības pārstāvji.