Jaunā “Rīgas satiksmes” vadība Saeimā atskaitās par paveikto

1 komentārs

15 miljoni eiro gadā – tik dārgi rīdziniekiem jau 10 gadus maksā neefektīvā e-talona sistēma, kuru uztur “Rīgas karte”. Turklāt ātri no neizdevīgajām izmaksām atbrīvoties neizdosies.

Skaitļi ir graujoši. 10 gadu laikā “Rīgas karte” no “Rīgas satiksmes” (RS) saņēmusi 150 miljonus eiro par dažādiem pakalpojumiem, no kuriem zināmākais – e-talonu sistēma. Arī jaunā valde atzīst, ka summas ir uzpūstas. Lai gan RS formāli pieder 51% “Rīgas kartes”, “papīri” sakārtoti tā, ka mazākuma akcionārs – ārzemju firma – nosaka spēles noteikumus.

Nākamgad “Rīgas satiksme” varēs pārņemt-talonu sistēmu savās rokās, jo beidzas līdzšinējais līgums. Taču iespējami pārsteigumi. Aizvien nav skaidrs, kas ir “Rīgas kartes” patiesā labuma guvēji, nav pat zināms oficiālais pārstāvis “Rīgas kartei”, ar ko tad māteskompānijai runāt, jo jaunā valde vēl nav reģistrēta uzņēmumu reģistrā.

“Tas prasa pieeju datiem, informācijai un sadarbību. Otrai pusei ir jāgrib šādu informāciju sniegt,” saka “Rīgas satiksmes” valdes priekšsēdētāja Džineta Innusa.

Arī deputāti atzīst, – pat viņi nepieciešamajai informācijai piekļūt nevar. “Mēs kā no komisijas pieprasījām ziņojumu, kas ir izstrādāts par “Rīgas karti”. Tas ir noslepenots! Mums netika sniegta informācija,” sēdē norādīja Saeimas Publisko izdevumu un revīzijas komisijas vadītājs Kaspars Ģirģens (KPV LV).

Jaunā RS vadība Saeimas deputātiem nevarēja arī paskaidrot, vai “Rīgas kartē” aizvien strādā Aleksandrs Brandavs, kuru savulaik aizturēja KNAB.

“Rīgas satiksmes” operatīvie dati par 2019. gadu liecina, ka uzņēmuma apgrozījums bija 202,534 miljoni eiro, kas ir par 9,7% vairāk nekā 2018. gadā, kā arī kompānija guvusi peļņu 1,688 miljonu eiro apmērā pretstatā 6,278 miljonu eiro zaudējumiem gadu iepriekš. Innusa mierina, ka attiecības ar kreditoriem, proti, bankām, ir normalizējušās, un viens no svarīgākajiem uzdevumiem nākotnē – izveidot caurspīdīgu finanšu sistēmu, atjaunot uzņēmuma reputāciju un tēlu sabiedrības acīs.