Rīgas ostā steidz pabeigt Krievu salas projektu, lai ES neatprasītu līdzfinansējumu

0 Komentāru
Rīgas ostā steidz pabeigt Krievu salas projektu, lai ES neatprasītu līdzfinansējumu
Foto: LETA

Rīgas brīvosta trešdien rādīja savus ambiciozos nākotnes plānus – noslēgumam tuvojas vērienīgākais projekts ostas mūsdienu vēsturē – Krievu sala.

Uz Krievu salu, kas atrodas tālāk no Rīgas centra, plānots pārcelt, piemēram, ogļu pārkraušanu. Tas, cerams, atvieglos dzīvi daudziem Rīgas centra iedzīvotājiem, kuri regulāri sūdzējušies par ogļu putekļiem.

Krievu salas projekts ir sadalīts divās daļās. Pirmā noslēdzās 2015. gada nogalē, kad ekspluatācijā nodeva termināļa pamatinfrastruktūru – četras dziļūdens piestātnes ar pievadceļu un inženiertehnisko izbūvi.

Savukārt pērn sākās otrais posms, kura laikā stividoriem jāizbūvē visa pārējā infrastruktūra, lai ogļu pārkraušanu pārceltu uz Krievu salu.

Šie stividori ir “Strek”, kura lielākais īpašnieks ir uzņēmējs Mihails Gaņevs, un “Riga Coal Terminal”, kas pastarpināti saistīts ar ekspolitiķu Andra Šķēles un Aināra Šlesera ģimenēm.

Līdz jūnijam ir pabeigta vairāk nekā puse darbu, un 20. jūnijā iespēto ieradās aplūkot Rīgas brīvostas vadība. Atlikušais jāpaveic saspringtos termiņos, lai līdz gada beigām aizvāktu ogles tālāk no galvaspilsētas centra. Tur apkārtējie regulāri sūdzas par putekļiem un vides kvalitāti.

Kopējās Krievu salas izmaksas lēš 150 miljonu eiro apmērā, aptuveni pusi piešķīrusi Eiropas Savienība. Valsts kontrole vairākkārt paudusi bažas, ka, neizpildot projekta mērķus, Eiropa varētu daļu naudas atprasīt.

Finanšu ministrija gan norāda, ka Eiropas Komisija līdz šim bijusi pretimnākoša, piemēram, atļaujot pagarināt projekta termiņu.

Jāpiebilst, ka pēdējos gados būtiski krities ogļu apgrozījums Rīgas brīvostā, taču tās pārvaldnieks mierina, ka jaunā infrastruktūra būs piemērota dažādām kravām.

To, vai Krievu salas projekts sasniedzis izvirzītos mērķus, Eiropas Komisija vērtēs nākamā gada sākumā.

0 Komentāru