Rīgas ielās testa režīmā sākuši kursēt ar ūdeņradi darbināti trolejbusi

3 komentāri

Pa Rīgas ielām šobrīd sākuši braukāt dabai draudzīgāki un klusāki, ar ūdeņradi darbināmi trolejbusi. Pagaidām tie pārvietojas testa režīmā, bez pasažieriem. Taču jau pēc pusotra mēneša jaunie trolejbusi sāks pilnvērtīgu darbu.

Šie trolejbusi jau pavisam drīz rīdziniekus un pilsētas viesus pārvadās, izmantojot dabai draudzīgo ūdeņradi.

Ūdeņraža uzpildīšanu trolejbusu parkā tagad un arī turpmāk veiks īpaši mācīts cilvēks, kurš ietērpts kombinezonā, kas nerada statisko elektrību.

“Rīgas satiksmes” valdes loceklis Jānis Golubevs norāda, ka pašlaik trolejbusi pa pilsētas ielām braukā testa režīmā: “Šobrīd trolejbusi piedalās ceļu satiksmē, nepārvadājot pasažierus, bet testa vidē. Tieši tāpat kā staciju faktiski testējam, pārbaudām, vai viss strādā, lai brīdī, kad mēs palaidīsim publiski šo staciju, atklāsim, lai viss ir drošs.”

Latvija un tieši Rīga ir pirmā vieta pasaulē, kur kursēs tieši trolejbusi, kas papildus elektrībai no vadiem brauc arī ar ūdeņraža degvielas šūnām. Projekta ietvaros tie iepirkti par klasisko trolejbusu cenu.

Aprēķini liecina, ka salīdzinājumā ar dīzeļdegvielas dzinējiem un elektromotoriem ūdeņraža dzinēji ir kaut kur pa vidu izmaksu ziņā. Braucot, izmantojot ūdeņradi, 100 kilometri izmaksā ap 68 eiro.

Tad, kad šajā uzpildes stacijā jau pavisam drīz ūdeņradi pildīt brauks trolejbusi, no otras puses, drīkstēs braukt arī privātās automašīnas, taču diemžēl Latvijā pagaidām neesot nevienas tādas privātas automašīnas.

“Viņiem ir atsevišķa uzlāde, būs atsevišķi samaksas aparāti, līdz ar to būs sava telpa, kurā varēs uzlādēt. Cerams, ka vistuvākajā laikā ražotāji Latvijā piedāvās automašīnas, ņemot vērā, ka infrastruktūra būs pieejama,” saka “Rīgas satiksmes” valdes loceklis.

Ūdeņraža uzpildes staciju paredzēts nodot ekspluatācijā jau aprīļa vidū – maija sākumā.