Komentāri

Bijušā Nacionālās apvienības biedra Emīla Jakrina nonākšana augstā amatā “Saskaņas” kontrolētajā Rīgas domē bija pārsteigums. Pats Jakrins savu pagriezienu karjerā skaidroja ar senajām draudzības saitēm ar Nila Ušakova dzīvesbiedri un biroja vadītāju Ivetu Strautiņu.

Kādu laiku politiķis centās sēdēt uz diviem krēsliem un reizē ar amatu Rīgas domē gribēja arī saglabāt amatu CSDD valdē. Tomēr ZZS, kas Jakrinu amatā bija iecēlusi, šādu situāciju negribēja pieļaut un Jakrina amatu CSDD likvidēja.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Visi saistītie raksti

Tagad atklājies, ka reizē ar nonākšanu darbā Satiksmes departamentā Jakrins arī izveidojis taksometra vadītāju darba devēju organizāciju, lai it kā cīnītos pret kopbraukšanas sistēmu UBER.

Didzis Doveika ir viens no firmas “Taxigo” vadītājiem. Firmai ir 20 mašīnas, savi šoferi, divu gadu pieredze. Kādu dienu pie firmas namdurvīm pieklauvējis Raimonds Avdejevs, Taksometru nozares darba devēju organizācijas izpilddirektors. Piedāvājis iestāties organizācijā.

Būt par taksistu, tie nav nekādi joki, jābūt dzeltenam numuram, plafonam ar burtu T, veselai kaudzei dokumentu. Piemēram, licences kartītei no attiecīgās pašvaldības. tālāk jābūt skaitītājam, taksometra skaitītāja tehniskajai pasei, taksometra skaitītāja atkārtotas verificēšanas sertifikātam, kartītei, kas apliecina, kāds tu esi vadītājs konkrēti, kā arī pats svarīgākais – jābūt izprintētiem MK noteikumiem par pasažieru pārvadāšanu ar vieglajiem taksometriem, pēdējai redakcijai ar šādu te zīmējumu. Ja šāds zīmējums nav un nav pēdējā redakcija, var piedzīvot sodu – 100 eiro.

Taksometru nozares darba devēju organizācija par dalību prasa 45 eiro mēneša maksu. Par katru taksometru. Doveikas firmai par visām mašīnām tie būtu 900 eiro mēnesī. Kopā ar biznesa partneri parēķinājuši, ka darījums nav izdevīgs un atteikušies.

Tad firmai sākušās problēmas Rīgas domes satiksmes departamentā. Īsā laikā departamenta kontroles dienests firmu sodījis par četriem pārkāpumiem. Uz tā pamata par pārkāpumu sistemātiskumu departaments rosinājis Rīgas domes administratīvajai komisijai lemt par licences apturēšanu firmai “Taxigo”.

Likums ļauj par sīkiem pārkāpumiem taksistus sodīt bargi. Firmai ir arī bijis sods par to, ka automašīna neatļauti veikusi pakalpojumu Vecrīgā, lai gan nākamajā dienā dome šai pašai firmai šādu atļauju izsniegusi. Saņemts sods arī par to, ja laikus nav apmainīta šofera vizītkarte, lai gan nomainījušies šoferi.

Sodus piemērojuši Rīgas vai nu pašvaldības policisti, vai arī Satiksmes departamenta kontroles dienesta darbinieki. Taksometru nozares darba devēju organizācija atrodas turpat, kur domes satiksmes departaments – Rīgā, Ģertrūdes ielā 36, īrē telpas no arodbiedrību koordinācijas centra, caur kuru pie 3 miljoniem eiro domes naudas tiek arodbiedrība LABA.

Taksistu organizācijas izpilddirektors Raimonds Avdejevs vispirms mēģina noliegt, ka aicinājis Doveiku iestāties organizācijā, pēc tam sarunu atzīst.

Tas, ka Taksometru nozares darva devēju organizācijas mājvieta ir domes Satiksmes departamentā, nav nejauši. Organizācijas pirms diviem gadiem izveidoja departamenta direktora padomnieks Emils Jakrins. Pēc tam, kad viņš kļuva par departamenta direktoru organizācijas vadībā, viņu nomainīja sieva Alise Jakrina. Tādējādi formāli tika novērsts interešu konflikts. Otra organizācijas dibinātāja ir Iveta Vilka. Arī viņai ir bijuši darījumi Rīgas domē. Caur viņas firmu LAP savulaik “Rīgas satiksme” un Rēzeknes dome īstenoja aizdomīgu autobusu nomas darījumu.

Jakrins stāsta, ka viņa sabiedriskās organizācijas uzdevums esot lobisma cīņa pret jauno taksometru platformu UBER.

Jakrins apgalvo, ka neko nezina par organizācijas izpilddirektora Avdejeva prasību no katra taksometra iekasēt 45 eiro. Izpilddirektors apgalvo, ka tieši pretēji, šos maksājumus noteicis Jakrins.

Jakrina organizācija tiem biedriem, kas ir ar mieru nomaksāt 45 eiro mēnesī par mašīnu, sola Saeimā izgrozīt likumu tā, lai UBER sistēma Latvijā neienāktu. Pagaidām organizācijai tas nav izdevies kaut vai tādēļ, ka būtiskāko diskusijas daļu tā ir nogulējusi un cita taksistu organizācija, kuru pārstāv “Baltic Taxi” vadītājs Jānis Naglis, ar valdību kompromisu jau atradusi.

Kā šā likumprojekta apriešanā iesaistījās Rīgas dome? Rīgas dome nenāca caur komisiju, tur bija tā situācija, ka mēs jau bijām faktiski gadu strādājuši ar šo likumprojektu, nedaudz mazāk kā gadu. Un pavasarī man piezvanīja Jakrina kungs, es biju pārsteigts par šo zvanu, kurš lūdza iekļaut šajā darba grupā iekļaut darba grupā, iekļaut diskusijās vienu Rīgas domes Satiksmes departamenta pārstāvi, vienu konkrētu dāmu. Situācija komisijā gan izvērtās nedaudz citādāka, jo viņa atnāca kopā vēl ar trīs kungiem, kas nebija no Rīgas domes satiksmes departamenta, bet, kā bija saprotams, tad tie bija atsevišķi taksometru vadītāji vai taksometru arodbiedrības pārstāvji.

Viņi mēģināja šo diskusiju atgriezt pilnīgi atpakaļ, sākot mēģināt diskutēt par jautājumu konceptuāli, ka šo ideju vispār vajadzētu norakt.

Lobismā iesaistījusies vēl viena jauna sabiedriska organizācija, kurai mājvieta ir turpat Satiksmes departamentā, tais pašās telpās, kur arodbiedrībai LABA un Jakrina organizācijai – Taksistu arodbiedrība.

Itālijas virtuve! Truša gaļas ragū ar pastu un gailenēm

Itālijas virtuve! Truša gaļas ragū ar pastu un gailenēm

Šī būs klasiska ragū recepte, kuras pamatā izmantosim truša gaļa. Jārēķinās, ka ragū pagatavošana prasīs salīdzinoši ilgu laiku, taču nekā sarežģīta šī ēdiena pagatavošanā nav, un zemāk esošajā video Uģis Veits no ”Gatavo 3” to parādīs.

Lasi vēl