Rīgas budžetā teju divi miljoni piešķirti daudz kritizētajam nodibinājumam “Riga.lv”

0 Komentāru

Pēdējā laika skandāli ap Rīgas domi nav mainījuši tās nereti kritizēto praksi dāsni subsidēt dažādas biedrības un nodibinājumus. Jau vairākus gadus viens no šiem nodibinājumiem ir “Riga.lv”. Arī šogad tam atvēlēti gandrīz divi miljoni eiro rīdzinieku naudas.

Šonedēļ pieņemtajā galvaspilsētas 2019. gada budžetā teju divi miljoni eiro atvēlēti daudz kritizētajam nodibinājumam “Riga.lv”.

Ceturtdien pēc daudzu stundu diskusijām Rīgas dome pieņēma galvaspilsētas 2019.gada budžetu ar vēsturiski lielākajiem tēriņiem – teju 1,1 miljards eiro. Rīdzinieku naudu atvēlēs arī daudz kritizētajam nodibinājumam “Riga.lv”.

“Riga.lv” dibināts 2013. gadā. Sākotnēji pašvaldības avīzes izdošanai, taču tagad tas pamatā nodarbojas ar konkrētās mājaslapas uzturēšanu un informatīvu materiālu izvietošanu par samaksu citos medijos. No pārsimt tūkstošu budžeta sākumā, tagad tas jau mērāms miljonos eiro. Šogad no rīdzinieku naudas nodibinājums saņems nepilnus 1,8 miljonus, kas ir nedaudz mazāk kā gadu iepriekš. uz ekrāna 1.no piezīmēm

“Riga.lv” jau ilgāku laiku pievērsis mediju interesi. Pērn ar skaudriem secinājumiem par to klajā nāca Baltijas pētnieciskās žurnālistikas centrs “Re:Baltica” – pēc pēdējiem datiem, nodibinājumā štatā strādā tikai 15 darbinieki, bet budžets salīdzināms ar Latvijas interneta mediju smagsvariem; necaurskatāmi tēriņi; turklāt portāls kļuvis par vietu, kur algot ar “Saskaņu” saistītus jauniešus.

“Jautājums par to vispār, cik lietderīgi ir tērēt naudu šādiem mērķiem. Daļēji informācija [portālā] bija par sastrēgumiem Rīgas ielās, bet vienlaicīgi bija ziņas, piemēram, kādus rudenī labākus ievārījumus vārīt no Centrāltirgū nopirktajām ogām vai kā vizināties ar ragaviņām no Rīgas kalniem. (..) “Riga.lv” ir tāda butaforiska skaistā tēla uzbūvēšana, lai par miljoniem cilvēkiem “ieborētu”, cik Rīgas dome ir laba,” norāda “Re:Baltica” pētnieciskās žurnāliste Inga Spriņģe.

“Re:Baltica” patlaban tiesājas ar Rīgas domi, lai tā atklātu nodibinājuma nodarbinātos un reklāmas izdevumus. Pirmā instance lēma par labu žurnālistiem, taču lēmums pārsūdzēts.

Arī TV3 ziņas šonedēļ lūdza detalizētu informāciju par “Riga.lv” tēriņiem, taču nedēļas laikā atbilde netika saņemta.

Nodibinājuma valdē strādā kādreizējā Rīgas vicemēra Andra Amerika padomnieks Ģirts Dripe un pašvaldības darbinieks Andris Konošonoks. Pirms ievēlēšanas Saeimā līdz pērnā gada nogalei nodibinājuma valdē bija arī “Saskaņas” pārstāve Regīna Ločmele-Luņova. Viņa uzskata, ka pārmetumi par izšķērdību nav pamatoti un “riga.lv” sasniedz izvirzītos auditorijas mērķus.

“Diemžēl mēs nevaram paļauties uz sabiedriskajiem medijiem, kuri neizplata pašvaldības ziņas pilnā apmērā. Vēl vairāk mēs nevaram paļauties uz privātajiem medijiem, kuriem vispār nav pienākuma atspoguļot pozitīvo informāciju un informāciju par pakalpojumiem,” saka Ločmele-Luņova.

Arī Rīgas mērs Nils Ušakovs ir apmierināts ar nodibinājumu –  uzskata, ka atdeve pret daudzmiljonu dotāciju ir pat augsta un “Riga.lv” darbs ir labs paraugs citām pašvaldībām: “(TV3: Nav tā, ka šajā nodibinājumā lielākoties strādā ar Rīgā valdošo koalīciju saistīti cilvēki?) Ja mēs runājam par Rīgas domi, jebkuram cilvēkam var pārmest, ka viņš tā vai savādāk ir saistīts ar kādu no partijām. Šeit mēs atkal uzsākam raganu medības, ka jebkurš cilvēks, kurš kaut kādā veidā saistīts ar “Saskaņu”, ir spitālīgs un nedrīkst strādāt jebkurā vietā, kas saistīta ar pašvaldību.”

Patlaban Rīgas domes dotācijas dažādiem nodibinājumiem un biedrībām nonākušas Valsts kontroles redzeslokā. Ar secinājumiem paredzēts nākt klajā maijā.

“Šeit es tomēr atturētos no komentāriem, kamēr Valsts kontrole nav paudusi savu nostāju. (TV3: Un kāds ir jūsu minējums – būs pozitīvi vai negatīvi šie atzinumi?) Gaidīt no Valsts kontroles kaut ko pozitīvu šajos politiskajos apstākļos būtu neveselīgs optimisms,” – tā Ušakovs.

0 Komentāru