Rīdzinieki ceļ trauksmi par Zemgala gatves pārvada tehnisko stāvokli

1 komentārs

Šopavasar daudz runāts par Rīgas tiltu slikto stāvokli. Tiem tagad piepulcējams arī Gustava Zemgala gatves pārvads. Braucot ar auto, tilts var likties gluži labs, bet no apakšas tas ir apdrupis un aprūsējis, radot jautājumus par drošību. Rīgas domes Satiksmes departamentā (RDSD) atzīst, ka arī šis tilts ir prioritāri remontējamo objektu sarakstā, tomēr naudas pārvada atjaunošanai šobrīd nav.

Valsts pārraugs, Būvniecības valsts kontroles birojs uzskata, ka teju visi Rīgas tilti ir tik bēdīgā stāvoklī tāpēc, ka netiek pienācīgi uzturēti.

Braucot ar auto, Zemgala gatves pārvads šķiet pieņemamā tehniskā stāvoklī, tomēr zem tilta paveras cita aina – nodrupis betons, korozija un vietām rēgojas dzelzsbetona stiegrojums.

Zemgala gatves pārvads ir vairākus simtus metru gara būve, kas pie VEF kultūras pils, savienojot Teiku ar Čiekurkalnu. Objekts celts padomju gados, un tam ir tādas pašas nolietojuma pazīmes kā citiem līdzīga vecuma tiltiem, par kuru tehniskām problēmām skaļi tiek runāts jau vairākus mēnešus.

 

“Tie nav pat tikai vecie tilti, tur pat daļa ir brīvvalsts laikā būvēti, kas jau tagad brūk kopā, tas pats ir arī Dienvidu tiltam, kas ir nesen būvēts bet netiek normāli uzturēts,” saka biedrības “Pilsēta cilvēkiem” pārstāvis Oto Ozols.

Galvenie pārmetumi par slikto tiltu stāvokli tiek veltīti Rīgas domes Satiksmes departamentam. “Satiksmes departaments nevis izvēlas lētāko veidu – katru gadu uzturēt tiltu, bet viņi nogaida, kad tilts ir nolaists līdz kliņķim, kad to rekonstruēt ir daudz dārgāk nekā to uzturēt. Tas pats bija ar Vanšu tiltu – viss bija tik ilgi labi, kamēr tur kaut kas nenogruva lejā, un ja iedzīvotāji nebūt pamanījuši, ka betona klucis ir nogāzies, tad visdrīzāk tilta trepes arī šodien tā  stāvētu. Tā ir vienkārši bezatbildība, Satiksmes departamentā kaut kas nav kārtībā,” norāda Ozols.

Satiksmes departamentā atzīst, ka tiltu stāvoklis nav labs, tomēr ik pavasari un rudeni tilti tiek apsekoti un bīstamās detaļas noņemtas.

“Ar tiltu ir tā, ka ar tiltu viss ir kārtībā. 2014. gadā ir veikta inspekcija, pilnīga tilta pārbaude – gan slodzes, gan iekšējo elementu, un fundamentāli ar šo būvi viss ir kārtībā, bet šīs metāla detaļas laika gaitā ir korodējušas un izskatās vizuāli nepievilcīgi. Nākamā inspekcija tiks veikta 2019. gadā, un tad arī mēs saņemsim sarakstu ar darbiem, kas jāveic, lai šo tiltu pietiekami uzturētu,” saka RDSD pārstāve Una Ahuna-Ozola.

Tikmēr kritiku par nepietiekamas uzmanības pievēršanu tiltiem galvaspilsēta izpelnījusies arī no Būvniecības valsts kontroles biroja, kas apsekojis Vanšu un Zemitāna tiltus un atklājis būtiskas neatbilstības, par ko informēta būvvalde.

“Tiltu stāvoklis ir bēdīgs, kas saistīts ar to, ka nav pievērsta pietiekama uzmanība ekspluatācijas jautājumiem – remontdarbiem, uzturēšanai. Ir jābūt noteiktam plānam, kādi pasākumi, cik bieži ir veicami, lai tilts varētu kalpot ilgi, lai nenovestu līdz kārtējai traģēdijai,” norāda Būvniecības valsts kontroles biroja direktore Svetlana Mjakuškina.

Satiksmes departamentā stāsta, ka šogad tiks pabeigta Salu tilta rekonstrukcija, kā arī tiks remontēts Brasa tilts un Deglava pārvads. Nākamgad tiks labots Vanšu un Zemitāna tilts, pēc kā pienāks arī Zemgala gatves pārvada kārta.