3 komentāri

Valsts dotē 50% no visiem pasažieru pārvadājumiem – otra puse ir ieņēmumi no pasažieru biļetēm. Ja pasažieru kļūst mazāk, sarūk arī pārvadātāju līdzekļi.

Autotransporta direkcija, pārskatot maršrutu rentabilitāti, šogad veikusi izmaņas 48 maršrutos un tuvākajā laikā samazinās vēl 20 reisus. Diemžēl daļa vaina esot jāuzņemas autobusu šoferiem.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Visi saistītie raksti
Kristiāns Godiņš
Autotransporta direkcijas valdes priekšsēdētājs

Reizēm mūsu kontrolieri konstatē, ka autobusā puse no pasažieriem ir bez biļetēm. Puse!

Visbiežāk krāpšanās notiek, kad pasažieris samaksā, bet biļeti nesaņem. Vēl, iespējams, ka saņem biļeti, kas paredzēta invalīdam un to apmaksā valsts, vai arī saņem biļeti tuvākam ceļa posmam nekā paredzēts brauciens.

Kristiāns Godiņš
Autotransporta direkcijas valdes priekšsēdētājs

Naudas izteiksmē tā ir liela starpība, vai brauc no Rīgas līdz Alūksnei vai no Rīgas līdz Siguldai, to starpību šoferis paņem sev kabatā.

Paši šoferi gan stāsta, ka parasti biļeti izsniedz, taču nereti pasažieri to nemaz nepaņem.

Gunārs
autobusa šoferis

Man nav tādas pieredzes, nezinu, nemācēšu pateikt, es domāju, ka grūti cilvēkam neiedot, ja viņš grib par katru cenu, kā var nedot…?

LNT Ziņu aptaujātie autobusu pasažieri atzīst, ka vienmēr biļeti saņem un seko līdzi, lai tā tiktu izsniegta.

Dainis
autobusa pasažieris

Nu, parasti jau iedod, tā nav bijis, nav gadījies.

Māris
autobusa pasažieris

Nē, man vienmēr iedod, tāpēc, ka es stāvu un gaidu, viņi dod.

Santa
autobusa pasažiere

Nekad nav gadījies nesaņemt biļeti, jo vienmēr iedod rokās, man nekad nav bijis tā, ka neiedod.

Taču autopārvadātāji iekšējās kontrolēs secinājuši, ka nereti pasažieri autobusa vadītājam samaksā, bet biļeti nepaņem, domājot, ka tas palīdzēs šoferim gūt papildu peļņu. Diemžēl pasažieri ar to riskē, ka šis reiss var tikt likvidēts.

Izsniegto biļešu skaits parāda, cik pieprasīts un vajadzīgs pasažieriem ir konkrētais reiss – ja biļete nav izsniegta, statistikā parādās, ka pasažiera nav, tādēļ reiss var tikt slēgts.

Jānis Ščerbickis
Jēkabpils autobusu parka direktors

Ja nebūs to reisu, nebūs cilvēkiem darba, tāpēc arī mēs maksimāli statistikai sekojam līdzi un šoferiem skaidrojam personīgi, ja gadās šādas situācijas, ka tas skars tieši viņu un viņa ģimeni.

Taču kontrolēs nevar atklāt pilnīgi visus šādus pārkāpumus. Šoferi mobilajā aplikācijā “WhatsApp” ir izveidojuši grupu un par kontrolēm paziņo saviem kolēģiem.

Kristiāns Godiņš
Autotransporta direkcijas valdes priekšsēdētājs

 Tur ir balss paziņojumi, viņi neraksta gari un plaši, bet viņi ierunā – “manā maršrutā” vai “pabrauca garām”, vai “redzēju kontroli”, “tāds un tāds kontrolieris”… Viņi kontrolierus vārdā zina, tas ir veids, kā kā šoferi viens otru informē.

Visvairāk pārkāpumi esot Pierīgas maršrutos, tāpēc autopārvadātāji aicina pasažierus ziņot, ja par braucienu autobusā netiek izsniegta biļete vai tā neatbilst faktiskajam braucienam. Akcija “Neapzodz sevi – paņem biļeti” būšot pamanāma visiem pasažieriem.

TOP komentāri

  • Cālīte
    +1 +1 0

    Cālīte

    Šoferi biļetes dod, tikai "labsirdīgie" pasažieri tās neņem. Īpaši kundzītes cienījamā vecumā, domājot, ka atbalsta šoferus. Redzēts pietiekoši bieži.
  • Janis Kasinskis
    +1 +1 0

    Janis Kasinskis

    Malsajiet algas tad nebus parkapumu,viniem tacu ari vajag dzivot.
  • Irēna Puķīte
    0 0 0

    Irēna Puķīte

    Ja nebūs pasažieru ,tad slēgs maršrutu un kam tad tas ir izdevīgi? Tad pat tādas algas nebūs. Pieaudzis cilvēks,bet raksta kā bērns.

Pievienot komentāru

Lūdzu, ievēro portāla lietošanas noteikumus. Nepiemēroti komentāri tiks dzēsti, bet to autoriem – komentēšanas iespēja liegta!

Lasi vēl