Komentāri

Iespējams, jau drīz Rīgas pašvaldībai būs jauns simbols un sauklis, bet kāds pilsētnieks būs kļuvis par dažiem tūkstošiem eiro bagātāks.

Rīgas domes izsludinātais jaunā pilsētas logotipa un saukļa konkurss daudz kritizēts, māksliniekiem nesaskatot tajā jēgu ārpus domnieku tēla spodrināšanas. Tomēr pašvaldība pasākumu uzskata par izdevušos, un tā rezultātus plāno izmantot tūristu pievilināšanai.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Visi saistītie raksti

Septembrī galvaspilsēta izlēma, ka tai ar vēsturisko ģerboni vairs nepietiek, un izsludināja konkursu jauna pilsētas logotipa un saukļa izstrādei. Protams, no ģerboņa neviens atteikties nedomā. Rīgas domē skaidro, ka jauno logotipu varētu izmantot dažādās mazāk formālās situācijās, piemēram, uz tūristu suvenīriem.

 

Pusnaktī noslēgsies pašvaldības Facebook lapā izliktais balsojums par astoņiem konkursa finālistiem. Tomēr pār domniekiem jau vēlies kritikas vilnis. Mākslinieki kritizē pašvaldības izvēli nodot jaunā logotipa izvēli interneta balsojumam, nevis profesionāļiem.

Turklāt, iespējams, ne pārāk iespaidīgās balvas – 2500 eiro – dēļ daudzi atzītākie dizaina speciālisti konkursā vienkārši nav piedalījušies.

Izplūdušo noteikumu dēļ labās idejas vienkārši nogrimušas kopējā jūklī.

Par spīti kritikai, domē konkursu uzskata par izdevušos. Akmenī gan vēl nav cirsts, ka jau rīt galvaspilsētai būs jauns simbols. Proti, iespējams, ka pilsētnieku vairākums būs nobalsojis pret visiem logotipa variantiem. Domnieki vēl īpašā sēdē lems, vai konkursā uzvarējušo logotipu padarīt par Rīgas jauno simboli.

Savu popularitāti atjauno džins: tradīciju stiprināšana, klasisku vērtību cienīšana vai mūsdienu garšas?

Savu popularitāti atjauno džins: tradīciju stiprināšana, klasisku vērtību cienīšana vai mūsdienu garšas?

Džina popularitāte pasaulē pieaugusi pēdējos 10 gados, bet Latvijā – tikai pēdējo gadu laikā. Pēc Starptautiskā Vīnu un stipro alkoholisko dzērienu reģistra (IWSR) 2017. gada datiem džina patēriņš 2016. gadā ir audzis par 15% (pret 2015. gadu). Šodien džins ir viens no populārākajiem un izplatītākajiem alkoholiskajiem dzērieniem pasaulē. Tam ir dažādi garšu veidi, tomēr vispopulārākais nemainīgi ir tradicionālais džins –  ar izteiktu un patīkamu kadiķogu garšu.

Lasi vēl