Prokrievisko portālu “vesti.lv” nopērk slepens lietuvietis; mēģina iekarot arī latviski runājošo auditoriju

Pievienot komentāru
Prokrievisko portālu “vesti.lv” nopērk slepens lietuvietis; mēģina iekarot arī latviski runājošo auditoriju
SCANPIX

Kāds nezināms investors iegādājies ziņu portālu “vesti.lv” un izvirzījis mērķi kļūt par vienu no Baltijas valstu informācijas līderiem. Līdz šim portāls aktīvi popularizēja “Saskaņu” un Rīgas mēru Nilu Ušakovu, kā arī izplatīja prokremliskus vēstījumus.

No “vesti.lv” līdz “Baltijas Balsij” – tādas pārvērtības piedzīvojis portāls, kas gadiem ilgi izplatījis ziņas, kurās Latvija attēlota ļoti negatīvā gaismā.

Andris Kudors
Austrumeiropas politikas pētījumu centra pārstāvis

“Vesti.lv” neuzvedas kā medijs. Tik daudz manipulāciju ar virsrakstu maiņu. Ņemti virsraksti no Krievijas medijiem, apdarīti vēl agresīvāki. Daļēji mainīts vēstījums. Arī avoti ir Krievijas mediji, daļa ir prokremliski. Tie vēstījumi parasti prokremliski. Neatceros nevienu kritisku rakstu par Putinu.

Pirms sestdien notikušā Nila Ušakova atbalsta piketa “vesti.lv” aicināja cilvēkus iziet ielās. Ušakovs gan te kalpoja vairāk kā simbols kopējai nepatikai pret Latvijas valsti un latviskajiem politiķiem.

Portāla pārstāvis Andrejs Švedovs neatklāj, kas ir pircēji, bet skaidro, ka “vesti.lv” notikušas būtiskas pārmaiņas, tostarp, veicot zīmola un redakcionālās politikas maiņu. Visticamāk, varētu mainīties arī redakcijas sastāvs, taču konkrētāk par to pagaidām nekas neesot zināms.

“Vesti.lv” vecajā versijā atrodams, ka portāla galvenais redaktors bija Pāvels Kirillovs. Tagad viņš ir prokremliskā portāla “Sputnik News” rakstu autors. “Glābiet mūsu ausis: krievu valoda vēl joprojām nomoka latviešus” – šis ir tikai viens no viņa pēdējā laika garadarbiem.

Lasi vēl