Problēmas ar “Lattelecom” visā Latvijā radīja sistēmas kļūda; tas nav bijis kiberuzbrukums

6 komentāri
Problēmas ar “Lattelecom” visā Latvijā radīja sistēmas kļūda; tas nav bijis kiberuzbrukums
Foto: f64

Problēmas ar telekomunikācijas uzņēmuma “Lattelecom” internetu vairāk nekā 80 000 kompānijas klientu visā Latvijā radušās sistēmas kļūdas kļūdas dēļ, norāda “Lattelecom” sabiedrisko attiecību vecākā projektu vadītāja Lāsma Trofimova.

Viņa apstiprināja, ka pēc pašreizējām aplēsēm sestdien vairāk nekā 80 000 jeb mazāk nekā pusei “Lattelecom” klientu visā Latvijas teritorijā bija traucēts internets.

Problēma bija skārusi gan klientus, kuri lieto “Lattelecom” internetu, gan arī daļu klientu, kuri lieto interaktīvo televīziju, jo šis pakalpojums ir balstīts interneta risinājumos. Tāpat tīkla pārslodzes dēļ bija problēmas ar kompānijas zvanu centru un mājaslapu, jo ļoti daudz cilvēku vienlaikus centās sazināties ar “Lattelecom”, lai atjaunotu interneta pakalpojumu.

Trofimova teica, ka naktī “Lattelecom” klientu piekļuvi internetam atjaunojis. Daļai klientu interneta joprojām var nebūt, ja, restartējot interneta rūterus vai modemus – atslēdzot un pieslēdzot tos atpakaļ elektrībai, vadi nepareizi sasprausti atpakaļ ierīcēs. Problēmu gadījumā klienti var sazināties ar “Lattelecom”, zvanot uz 177.

Viņa piebilda, ka “Lattelecom” vēl skaidro, kas bija sistēmas kļūdas cēlonis. “Galvenā problēma ir bijusi tāda, ka serveris sāka izdalīt vienādas IP adreses vairākiem lietotājiem, kamdēļ sistēmas nesinhronizējās. Ja viena IP adrese ir vairākiem lietotājiem, rodas problēmas. Tās bija IP adrešu izdalīšanas risinājuma problēmas, kuru cēloņus eksperti skaidro. Noteikti sazināsimies ar sistēmu izstrādātājiem un citu pasaules valstu ekspertiem. Tomēr “ārēja” iejaukšanās nav bijusi,” sacīja Trofimova, izslēdzot kibernoziedznieku uzbrukumu.

“Lattelecom” sabiedrisko attiecību vecākā projektu vadītāja informēja, ka interneta piekļuves traucējumi “Lattelecom” tīklā bija vērojami 26. maijā, no plkst. 18.04 un ilga dažas stundas, kuru ekspertiem izdevies problēmu identificēt un atrisināt, pakāpeniski atjaunojot pakalpojumus. Daļa klientu pieslēgumu internetam atguva uzreiz, jo viņiem bija pieprasījums pēc jaunās IP adreses, bet daļa internetu atguva vēlāk.

Viņa piebilda, ka traucējumu laikā “Lattelecom” gūti arī sistēmu darbību raksturojošie tehniskie ieraksti, lai veiktu precīzāku analīzi un izstrādātu risinājumus, kas ierobežotu šādu incidentu iestāšanos nākotnē.