Pretrunīgi vērtētais projekts Rail Baltica strauji uzņem apgriezienus

Komentāri

Plašu sabiedrisku rezonansi Latvijā izraisījušais Rail Baltic projekts sāk iegūt konkrētākas aprises. Ir apkopoti saņemtie iedzīvotāju un pašvaldību priekšlikumi un rudenī sabiedriskajai apspriešanai tiks piedāvāti jau divi precīzāki dzelzceļa trases novietojuma varianti. 

Nauda no Eiropas pirmajam Rail Baltic dzelzceļa posmam – 240 miljoni eiro iezīmēta. Projekta realizētājiem ir skaidrs, ka Eiropas standarta platuma dzelzceļa līniju būvniecība Latvijā sāksies ar Rīgu, šodien LNT rīta raidījumā 900 sekundes atklāja triju Baltijas valstu kopuzņēmuma RB Rail vadītājs.

Cik varētu izmaksāt atsevišķi Rīga – lidosta dzelzceļa posmi vēl netiek runāts. Turklāt turpinās dažādu variantu un tehnisko risinājumu meklējumi. Piemēram, Āgenskalnā, divu piedāvāto risinājumu iespējamās izmaksas atšķiras pat par 40%. Dārgākais – iecerētā tuneļa izbūve zem simtiem māju, saka izpētes komandas pārstāvis.

Āgenskalna iedzīvotāji asi iebilst pret tuneļa būvi, pret to savākti jau vairāk nekā trīs tūkstoši parakstu.

Izpētot citu valstu pieredzi, šāda tuneļa būve esot bīstama un pārāk dārga – aptuveni 50 miljoni, sarēķinājusi Āgenskalna iedzīvotāju biedrība, kurai tāpēc nav skaidrs, kāpēc joprojām tiek apspriesti abi varianti.

Tikmēr pārējās Latvijas vietās pēc asām diskusijām esot panākti kopsaucēji, atlikušas vien detaļas.

Pēc sabiedriskās apspriešanas precizētās dzelzceļa trašu vietas būtiski nemainās un netiek arī plānoti pilnīgi jauni ceļi nezināmās vietās.
00:44:33 ja piemēram, sākotnēji Ķekavā tas bija 3 mājas, kuras skāra līnija gāja pāri, atrasts risinājums, ka no šīm mājā, 100 metri attālumā līnijā ir atvirzīta.

Oktobra vidū būs atkārtota sabiedriskā apspriešana par precizētiem diviem dzelzceļa trases atrašanās variantiem. Tad decembra sākumā ziņojums tiks iesniegts vides pārraudzības valsts birojā. Un tad jau līdz nākamā gada sākumam būs zināms izvēlētais labākais trases novietojums.

Savu popularitāti atjauno džins: tradīciju stiprināšana, klasisku vērtību cienīšana vai mūsdienu garšas?

Savu popularitāti atjauno džins: tradīciju stiprināšana, klasisku vērtību cienīšana vai mūsdienu garšas?

Džina popularitāte pasaulē pieaugusi pēdējos 10 gados, bet Latvijā – tikai pēdējo gadu laikā. Pēc Starptautiskā Vīnu un stipro alkoholisko dzērienu reģistra (IWSR) 2017. gada datiem džina patēriņš 2016. gadā ir audzis par 15% (pret 2015. gadu). Šodien džins ir viens no populārākajiem un izplatītākajiem alkoholiskajiem dzērieniem pasaulē. Tam ir dažādi garšu veidi, tomēr vispopulārākais nemainīgi ir tradicionālais džins –  ar izteiktu un patīkamu kadiķogu garšu.

Lasi vēl