1 komentārs
Vēlas aizliegt priekšvēlēšanu reklāmas sabiedriskajā transportā un pieturās
Foto: F64

Priekšvēlēšanu aģitācijas materiālu izvietošanai nedrīkstēs izmantot sabiedrisko transportu un tā pieturvietas. Šādu regulējumu otrdien konceptuāli atbalstīja Saeimas Valsts pārvaldes un pašvaldības komisija, pirmajā lasījumā skatot grozījumus Priekšvēlēšanu aģitācijas likumā.

“Priekšvēlēšanu aģitācijas likums ir jauns, un protams, ka ir jāvērtē, kā tas darbojas praksē. Pirmo reizi to piemēroja šā parlamenta vēlēšanās, un dzīve pierāda, ka regulējumam nepārprotami ir nepieciešami uzlabojumi. Tāpēc komisija ir apņēmības pilna strādāt, lai to pilnveidotu,” pauž par likumprojekta virzību atbildīgās Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijas priekšsēdētājs Sergejs Dolgopolovs.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Visi saistītie raksti

Likumprojekts arī paredz, ka pašvaldībām vairs nebūs tiesību noteikt vietas, kur aizliegta priekšvēlēšanu aģitācijas materiālu izvietošana, kā arī atsevišķu preču, to grupu vai pakalpojumu reklāma.

Izmaiņas rosinātas, ņemot vērā līdzšinējo atšķirīgo pieeju pašvaldībās, atļaujot vai aizliedzot izvietot priekšvēlēšanu aģitācijas materiālus, piemēram, ielās, uz ceļiem vai citās publiskās vietās. Jaunais likums paredz ieviest vienotu kārtību šo materiālu izvietošanai. Patlaban izkārtņu, stendu, afišu, tāfeļu, slietņu izvietošanu, plakātu novietošanu, kā arī reklāmas izvietošanu skatlogos regulē Reklāmas likums, attiecīgi Ministru kabineta noteikumi, kā arī pašvaldību saistošie noteikumi.

Pašvaldības tāpat kā līdz šim saistošajos noteikumos varēs noteikt ierobežojumus priekšvēlēšanu reklāmas izmēram, veidam, gaismas un skaņas efektiem atbilstoši videi, ēku un būvju arhitektūrai, un šie ierobežojumi nevarēs būt stingrāki par pašvaldības noteiktajiem ierobežojumiem reklāmas materiālu izvietošanā.

Likumprojekts noteic, ka priekšvēlēšanu aģitācijas materiālu izvietošanai nedrīkstēs izmantot valsts un pašvaldību iestāžu ēkas, baznīcas un lūgšanu namus, ārstniecības un izglītības iestādes, sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas ēkas, autoostas, dzelzceļa staciju, lidostu un pasažieru ostu ēkas. Šāds aizliegums attieksies arī uz arhitektūras, pilsētbūvniecības un mākslas pieminekļiem un valsts akciju sabiedrību ēkām, kā arī uz sabiedrisko transportu un sabiedriskā transporta pieturvietām. Grozījumi paredz aizliegt aģitācijas materiālu izvietošanu tuvāk par desmit metriem no šīm ēkām un objektiem.

Aģitācijas materiālus laukumos, skvēros, parkos, ielās, uz ceļiem, tiltiem un tuneļos vai vietās, kas vērstas pret šīm vietām, izvietot drīkstēs tikai tad, ja tas rakstveidā saskaņots ar attiecīgās vietas īpašnieku vai pašvaldību un samaksāta pašvaldības nodeva par reklāmas, afišu un sludinājumu izvietošanu. Pašvaldībai atļauja būs jāizsniedz desmit dienu laikā.

Saistītie grozījumi rosināti arī likumā Par tautas nobalsošanu, likumu ierosināšanu un Eiropas pilsoņu iniciatīvu, kas Saeimā pieņemti pirmajā lasījumā. Grozījumi Priekšvēlēšanu aģitācijas likumā trijos lasījumos vēl jāskata Saeimai.

TOP komentāri

Pievienot komentāru

Lūdzu, ievēro portāla lietošanas noteikumus. Nepiemēroti komentāri tiks dzēsti, bet to autoriem – komentēšanas iespēja liegta!

Savu popularitāti atjauno džins: tradīciju stiprināšana, klasisku vērtību cienīšana vai mūsdienu garšas?

Savu popularitāti atjauno džins: tradīciju stiprināšana, klasisku vērtību cienīšana vai mūsdienu garšas?

Džina popularitāte pasaulē pieaugusi pēdējos 10 gados, bet Latvijā – tikai pēdējo gadu laikā. Pēc Starptautiskā Vīnu un stipro alkoholisko dzērienu reģistra (IWSR) 2017. gada datiem džina patēriņš 2016. gadā ir audzis par 15% (pret 2015. gadu). Šodien džins ir viens no populārākajiem un izplatītākajiem alkoholiskajiem dzērieniem pasaulē. Tam ir dažādi garšu veidi, tomēr vispopulārākais nemainīgi ir tradicionālais džins –  ar izteiktu un patīkamu kadiķogu garšu.

Lasi vēl