“Rīgas satiksmes” izmaksu iekļaušana vispārējā valdības sektorā varētu būtiski ietekmēt ne tikai valsts budžetu

3 komentāri

“Rīgas satiksmes” izmaksu iekļaušana vispārējā valdības sektorā varētu būtiski ietekmēt ne tikai valsts budžetu, bet arī Rīgas pašvaldības investīciju plānus.

Pēc Eiropas Savienības kritērijiem no pašvaldības un bankām atkarīgā ”Rīgas satiksme” iekļauta vispārējā valdības sektorā, kādēļ 2020. gada valsts budžeta fiskālā telpa saruks par 72 miljoniem eiro.

Proti, budžetu faktiski ietekmēs satiksmes uzņēmuma ņemtie aizņēmumi bankās, kas līdz šim neietekmēja pašvaldības budžetu. Tomēr Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas (VARAM) un Finanšu ministrijas (FM) eksperti šobrīd meklē iespējas, lai ar likumu noteiktu, ka par “Rīgas satiksmes” saistībām pilnā apmērā atbildētu tikai Rīgas pašvaldība, nevis valsts budžets kopumā. Proti, lai arī Rīgas pašvaldība savā budžetā uzskaitītu šīs saistības, vienlaikus nodrošinot pieļaujamo budžeta deficītu.

“Rīgas domi nesagaida vieglas dienas, jo viņiem faktiski būs jāizvēlas, kas ir viņu prioritāte, – vai viņi grib remontēt skolas, vai uzturēt aktīvi investīciju programmu vienlaikus ar sociālo atbalsta programmu “Rīgas satiksmi” – šī izvēle viņiem būs jāizdara,” norāda VARAM  ministrs Juris Pūce (“Attīstībai/Par!”)

Ja Rīgas dome nespēs ievērot saprātīgu deficītu, valstij ir tiesības veikt finanšu darbības uzraudzību šādā pašvaldībā un kontrolēt izdevumus.

3 komentāri