“Rail Baltica” – kas slēpjas zem tā dēvētās “dekarbonizācijas, multimodālisma un drošības dimensijas” mērķiem? Atbalsta ECR grupa Eiropas Parlamentā

1 komentārs

Dzelzceļa līnijas projekts ”Rail Baltica” palīdzēs ne tikai pasažieru pārvadājumos un kvalitatīvākas loģistikas īstenošanai, bet arī militārā jomā, skaidro ekonomists un Eiropas Parlamenta (EP) deputāts Roberts Zīle.

Moderns dzelzceļš ir videi daudz draudzīgāks. Un ”Rail Baltica” projekts ietver vairākas pazīmes, ieskaitot dekarbonizācijas zīmi, ar domu – noņemt lielu daļu kravu pārvadājumu plūsmas un pārlikt to uz videi draudzīgāku elementu – dzelzceļu.

No pasažieru viedokļa raugoties, ”Rail Baltica” ir alternatīva aviācijas pārlidojumiem.

”Saprātīgos attālumos ātrvilciens aizved no punkta ”A” uz punktu ”B”, parasti – pilsētu, galvaspilsētu centros. Un tas, protams, ietaupa laiku un konkurē ar aviāciju,” uzsver Zīle.

Visbeidzot, ”Rail Baltica” dzelzceļa projektu raksturo arī drošības dimensija.

”Pēc 2014. gada Krievijas īstenotās agresīvās politikas Ukrainā un Krimā daudz kas ir mainījies, un arī mūsu partneru NATO valstīs un arī mēs paši saprotam, ka ir vajadzīga būt situācija ātri reaģēt, respektīvi, neslēpsimies. ”Rail Baltica” ir vajadzīgs arī militāriem mērķiem, lai šī tehnika vajadzības gadījumā tiktu ātri pārvietota un nogādāta,” turpina ekonomists un EP deputāts.

”Rail Baltica” līnija virzīsies cauri šauram koridoram, kurš savienos Baltijas valstis ar pārējām NATO un Eiropas Savienības dalībvalstīm, turklāt – starp Kaļiņingradas apgabalu un Baltkrieviju. Tieši šis posms ir salīdzināms ar pudeles kaklu, padarot šo līniju un potenciālo sadarbību ar ārvalstīm vēl svarīgāku.

”Izskatās, ka šis projekts pa 15 gadiem ir neatgriezeniski uzsācies un tiks pabeigts tuvāko 7 gadu laikā,” norāda Zīle.

Materiāls sagatavots ar Eiropas Parlamenta Eiropas Konservatīvo un reformistu grupas finansiālu atbalstu.