Par slēptu priekšvēlēšanu aģitāciju NEPLP piemēro “RīgaTV 24” 10 500 eiro naudas sodu

Pievienot komentāru
Par slēptu priekšvēlēšanu aģitāciju NEPLP piemēro “RīgaTV 24” 10 500 eiro naudas sodu
VLADISLAVS PROŠKINS, F64

Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome (NEPLP) ar 10 500 eiro sodījusi elektronisko plašsaziņas līdzekli AS “TV Latvija” par programmā “RīgaTV 24” pieļautiem trim Priekšvēlēšanu aģitācijas likuma pārkāpumiem, aģentūra LETA uzzināja padomē.

Vēl vienā gadījumā lietvedība izbeigta.

Programmā “RīgaTV 24”, laika posmā no 7.jūlija līdz 8.augustam demonstrējot raidījumus ar nosaukumu “Nacionālo interešu klubs”, ilgtermiņā konstatēta slēpta priekšvēlēšanu aģitācija. NEPLP skaidroja, ka raidījumos tika nodrošināts ievērojams divu politisko spēku – “Gods kalpot Rīgai” (GKR) un “Attīstībai/Par!/Progresīvie” (APP) – aktivitāšu atspoguļojuma īpatsvars, nenodrošinot visu Rīgas domes vēlēšanās kandidējušo politisko spēku atspoguļojuma līdzsvaru. Ņemot vērā, ka pārkāpums ir uzskatāms par būtisku, nolemts uzlikt administratīvo sodu 5000 eiro apmērā.

Slēptas priekšvēlēšanu aģitācijas pārkāpumi programmā konstatēti arī 1.augustā un 15.augustā demonstrētajos raidījumos “Nacionālo interešu klubs”. NEPLP ieskatā, slēpta priekšvēlēšanu aģitācija raidījumos izpaudās kā “pārmērīga” APP un GKR atribūtikas izvietošana. Par pārkāpumu piemērots naudas sods 3500 un 2000 eiro apmērā.

Vienlaikus NEPLP nolēmusi izbeigt lietvedību administratīvā pārkāpuma lietā par programmā “RīgaTV 24” 13.jūlijā demonstrēto raidījumu “Dr.Apinis”, kuru vadīja Rīgas domes vēlēšanām pieteiktais kandidāts Pēteris Apinis.

Kā ziņots, NEPLP jau iepriekš bija lēmusi piespriest 11 400 eiro lielu sodu “Baltkom radio” par slēptu priekšvēlēšanu aģitāciju.

NEPLP konstatējusi, ka “Baltkom radio” vairākkārtīgi slēpti reklamējis GKR deputāta amata kandidātu Oļegu Burovu, kā arī vienreiz slēpti reklamējis politiskās partijas “Alternative” deputāta amata kandidātus Valēriju Petrovu un Alekseju Rosļikovu.