Liepājas ostā iebraucis Krievijas “Nord Stream 2” būvniecības darbu kuģis, kura īpašnieks iekļauts ASV sankciju sarakstos

47 komentāri

Liepājas ostā iebraucis Krievijas “Nord Stream 2” būvniecības darbu kuģis, kura īpašnieks iekļauts ASV sankciju sarakstos, vēsta “Nekā personīga”.

Saistībā ar Krievijas agresiju Ukrainā tika ieviestas plašas sankcijas. To izdarīja gan Eiropas Savienība, gan arī ASV. “Nekā personīga” ir kļuvis zināms, ka kādai Amerikas melnajā sarakstā iekļautai Krievijas firmai piederošs kuģis šonedēļ iebraucis Latvijas teritorijā un patlaban uzturas Liepājas ostā. Turklāt tas iesaistīts “Nord Stream 2” būvniecībā.

Kā liecina publiski pieejami radaru dati, kas ļauj izsekot kuģu kustībai visā pasaulē, Liepājas ostā 6.aprīlī iebraucis ledlauzis “Yury Topchev”. Tas 1.aprīlī atstājis Vācijas ostas Mukranas ūdeņus, kas ir viena no bāzes vietām cauruļvada “Nord Stream 2” būvniecības darbiem.

“Yury Topchev” atbalsta darbos piesaistīts kuģim ar nosaukumu “Fortūna” – tas ar īpašo aprīkojumu iegremdē jauno gāzes cauruļvadu jūras dzīlēs. Kopš šī gada janvāra kuģis “Fortūna” ir iekļauts ASV sankciju sarakstos.

Un arī Liepājā iebraukušā kuģa īpašnieks kompānija “LLC KOK-SOK-HIM-TRANS” ir pakļauta ASV sankcijām, kas tapa pēc Krievijas militārajām operācijām Ukrainā. Un savas sankcijas pret kuģa īpašnieku pirms diviem gadiem ieviesis arī Ukrainas prezidents. Turklāt medijos pieejama informācija, ka citu šīs sankcionētās kompānijas kuģi (“Alexandr Tkachenko”) Krievijas aizsardzības ministrija izmantojusi darbībās Sīrijā.

Kuģa radara signāls rāda, ka tas šobrīd atrodas Liepājas kuģu remonta dokā. Kā “Nekā personīga” apstiprināja ostas pārvaldē – tam, visticamāk, krāsos bortus. Ne robežsardze, ne osta neuzņemas atbildību, ka būtu bijis jāvērtē ASV sankcionētam  uzņēmumam piederoša “Nord Stream 2” būvniecības kuģa iebraukšana Latvijas ūdeņos.

Robežsardze “Nekā personīga” skaidroja, ka viņu cilvēki pārbaudot tikai kuģu apkalpes locekļu pases. Par pārējo atbildot Ostas pārvalde. Un, ja nepieciešams, tā iesaista krasta apsardzi. Savukārt Liepājas Ostas pārvaldē “Nekā personīga” apgalvoja, ka par ļaušanu vai neļaušanu kuģim teritorijā ienākt lemjot tikai un vienīgi robežsardze.

Bet kā skaidroja Ārlietu ministrija – Latvijas likumos Kriminālatbildība paredzēta par Eiropas Savienības un ANO sankciju pārkāpšanu. Savukārt, kā apliecina finanšu nozares pārstāvji, banku sektors ņem vērā arī ASV sankcijas. Un, ja, piemēram, šī kuģa īpašnieks, kas atrodas ASV melnajā sarakstā, gribēs maksāt par kādiem pakalpojumiem Latvijas teritorijā, varētu rasties nopietnas problēmas.

Pirms mēneša mediji ziņoja, ka Liepājā noenkurotais Krievijas firmas kuģis, iebraucot aizliegtā zonā Vācijas teritorijā, ir pārkāpis kuģošanas noteikumus. Un tas esot noticis vairākkārt.

Lasi vēl: