“KPV LV” deputāta Šmita vadītā krabju asociācija, kas ierauta skandālā, pēkšņi “pazudusi” no interneta

5 komentāri
“KPV LV” deputāta Šmita vadītā krabju asociācija, kas ierauta skandālā, pēkšņi “pazudusi” no interneta
IEVA ČĪKA, LETA

“KPV LV” deputāta Didža Šmita vadītā Eiropas Krabju zvejas asociācija pēkšņi pazudusi no interneta. Asociācija aktīvi lobēja uzņēmuma SIA “Baltjūra – Serviss” intereses. Šo uzņēmumu izmisīgi mēģinājusi uzrunāt ukraiņu jūrnieka atraitne, kuras vīrs mira mīklainā nāvē uz kuģa.

Firma atsakās komunicēt ar sievieti, un tagad izskatās – tiek dzēsti arī pierādījumi, kas saista firmu ar “KPV LV” deputātu Didzi Šmitu. Norvēģu žurnālisti izpētījuši, ka aiz krabju zvejas uzņēmumiem, kuri saistīti ar Latvijas “nacionālajām interesēm”, patiesībā stāv kāds nezināms advokāts no Krievijas.

Internetā atrodamā informācija liecina, ka mājaslapa “eurocrab.lv” augustā izdzēsta. Tiesa gan, internetā viss tiek saglabāts, atrodami ekrānšāviņi ar asociācijas mājaslapu, kontaktos bija norādīts “KPV LV” deputāta Didža Šmita mobilais tālrunis.

Norvēģu žurnālisti no “Dagbladet” Šmitu par asociācijas aktivitātēm iztaujāja maijā un atkārtoti mēģināja uzdot jautājumus oktobrī, taču saņēma atteikumu sniegt komentārus.

Uzņēmuma kuģī notika traģiska nelaime. 33 gadus vecais ukrainis Dmitrijs Kravčenko no kuģa “Kalmar”, kas pieder firmai SIA “Baltjūra Serviss”, mīklainos apstākļos 4.septembrī iekrita ūdenī – Vidusjūrā, ceļā uz Āfriku.

Kapteinis paudis pārliecību, ka puisis ir miris – izdzīvot atklātā jūrā neesot iespējams. Par viņa nāvi izmeklēšanu uzsākusi Latvijas Valsts policija. Kravčenko atraitne, kura tagad viena audzina mazu bērnu, izmisīgi mēģinājusi sazināties ar firmu SIA “Baltjūra Serviss”, taču nekādu atbildi neesot saņēmusi.

“Baljūra Serviss” vadītājs ir lietuvietis Aleksandrs Ramanauskas aicināja visus jautājumus uzdot Didzim Šmitam, kas esot firmas sabiedrisko attiecību pārstāvis. Šmits atteicās atbildēt uz jautājumiem pēc būtības, uzsverot, ka, viņaprāt, norvēģu žurnālisti izplata melus un sagrozītu informāciju.

Šmits ievēlēts Saeimā no partijas “KPV LV” un kuluāros tiek minēts kā iespējamais ekonomikas vai finanšu ministra kandidāts.

Šmits iepriekš medijiem aktīvi stāstījis, ka Latvijai jāaizstāv pašmāju uzņēmumi, kuri nonākuši konfliktā ar Norvēģijas valsts iestādēm. Taču aiz piesauktajām Latvijas interesēm slēpjas fakts, ka visa kuģu apkalpe ir ārvalstnieki, un pašu uzņēmēju patiesie īpašnieki – slēpti. “Dagbladet” izpētījuši, ka piramīdas augšdaļā ir kāds advokāts no Krievijas Maksims Čans, kas arī, iespējams, ir tikai fiktīvs tēls.

Februārī izskanēja ziņa, ka Latvijas zvejas uzņēmumi vēlas pieprasīt Eiropas Savienībai (ES) kompensēt zaudējumus, kas radušies pēc zvejas kuģa “Senators” aizturēšanas Norvēģijas kontinentālajā šelfā, krabju zvejas aizlieguma un attiecīgas kuģu dīkstāves, liecina biedrības “Eiropas Krabju zvejas asociācija” sagatavotais aicinājums

Vēstulē, kas adresēta premjeram Mārim Kučinskim (ZZS), zemkopības ministram Jānim Dūklavam (ZZS) un Ārlietu ministram Edgaram Rinkevičam norādīts, ka Latvijai ir juridisks pamats pieprasīt ES kompensēt zaudējumus, kas radušies, nespējot nodrošināt to likumisko tiesību izpildi Svalbāras zvejas rajonā.

Vēstulē norādīts, ka kopš ES Padomes 2016.gada 14.decembra lēmuma par zvejas iespēju piešķiršanu 11 Latvijas kuģiem ap Svalbāru esošajās jūras zonās, Latvijas kompānijas SIA “North Star LTD” un SIA “Baltjūra serviss” veica aktīvu gatavošanos zvejai, sākot ar 2017.gada 1.janvāri. Tajā skaitā tika nokomplektētas komandas, sagatavoti zvejas rīki, veikti remontdarbi, sagatavotas produkcijas piegādes ķēdes un citas aktivitātes, kuru izmaksas sasniedz ievērojamus apjomus.

5 komentāri