KNAB izvērtēs VARAM un ministra Jura Pūces pašvaldību reformas informatīvo kampaņu

3 komentāri

Novadu reformas plašo reklāmas kampaņu, kuras centrā ir atbildīgais ministrs Juris Pūce, izvērtēs Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs (KNAB). Tur vērsies Saeimas Publisko izdevumu komisijas vadītājs, kurš kampaņā saskata pašreklāmas pazīmes. Bažas raisījis arī kāds no uzņēmumiem, kas kampaņā ticis pie līguma.

Lielākās televīzijas, radio un internets – vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrs Juris Pūce pēdējā laikā šķietami ir visur, stāstot par patlaban virzīto administratīvi teritoriālo reformu. Šai kampaņai paredzēti kopumā 220 000 eiro, aptverot reklāmas rullīšus un arī informatīvā zvanu centra pakalpojumus. Lielākā daļa summas novirzīta šo reklāmu izvietošanai dažādos medijos.

Saeimas Publisko izdevumu komisijas vadītājs un Pūces koalīcijas biedrs Kaspars Ģirģens gan šeit saskatījis iespējamu ministra pašreklāmu, kā arī atbildes vēstulē no VARAM nav saņēmis prasīto informāciju par pakalpojumu iepirkuma formu. “Bija balsojums, un mēs nolēmām šo vēstuli pāradresēt Iepirkumu uzraudzības birojam un KNAB, lai izvērtē par iepirkumiem un to, vai saskatāma kāda nelikumība sevis pašslavināšanā, teiksim tām,” norāda Ģirģens.

Pašu Pūci deputātu vēršanās attiecīgajās iestādēs gan nesatrauc. Ministrs ir pārliecināts, ka tieši viņam, politiķim, būtu jāskaidro šajā kampaņā politiskā reforma. “Būtu nepareizi, ja šādā politiskā reklāmā es, nosacīti sakot, sevi attālinātu no šīs politiskās reformas un pats neaicinātu cilvēkus piedalīties. Šī kampaņa ir ārpus priekšvēlēšanu perioda, ievērojamu laiku pirms jebkurām vēlēšanām.”

Šajā kopējā projektā pie teju 12 000 eiro vērta līguma par masu mediju izvērtējumu un informatīvo materiālu sagatavošanu ticis uzņēmums “Deep White”. Kompānijas īpašniece un vadītāja ir Egle Klekere-Krekele – Ginta Knoka dzīvesbiedre. Knoks no šā gada 21. februāra līdz 31. jūlijam bija Pūces partijas biedra, aizsardzības ministra Arta Pabrika padomnieks. Knoks arī bijis “Attīstība/PAR!” pirmsvēlēšanu avīzes atbildīgais redaktors.

Pūce gan noliedz, ka uzņēmums saņēmis kādu politisku labvēlību. Pakalpojuma sniedzēju piesaistījusi ministrija.

“Egle Klekere un uzņēmums “Deep White” ir labākā mediju aģentūra Latvijā. Es priecājos, ka viņi mums sniedz šo pakalpojumu – mediju izvērtējumu. Šis ir tehnisks darbs, kuru viņi veic, lai būtu maksimāli efektīvs kampaņas izvietojums,” uzskata Pūce.

Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijā attiecībā uz “Deep White” norādīja – ņemot vērā, ka paredzamā līgumcena nepārsniedza likumā noteikto robežu, iepirkuma procedūra nebija jāpiemēro un pretendents izvēlēts, pamatojoties uz tirgus izpēti.

KNAB TV3 Ziņām norādīja, ka Saeimas Publisko izdevumu un revīzijas komisijas iesniegums saņemts un tiks izvērtēts.