Infografika: kā partijas pirms vēlēšanām tukšo savus maciņus aģitācijai?

Pievienot komentāru

13. Saeimas vēlēšanām partijas priekšvēlēšanu aģitācijai līdz šim kopumā iztērējušas 1 638 393 eiro, liecina Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja (KNAB) apkopotā informācija par deklarētajiem izdevumiem līdz 14. septembrim. 

Šobrīd tēriņu līdere ir partija “Saskaņa”, kas līdz 14.septembrim deklarējusi 461 873,40 eiro lielas aģitācijas pasākumu līgumsaistības, otrā vietā ir ZZS ar tēriņiem 406 372,28 eiro apmērā, tālāk seko partija “Attīstībai/Par!” – 250 794,04 eiro un “Jaunā Vienotība” ar 216 540 eiro saistībām.

Nacionālā apvienība “Visu Latvijai!”-“Tēvzemei un brīvībai”/LNNK deklarējusi 79 401,02 eiro tēriņus, partija “KPV LV” – 69 140,02 eiro, Jaunā konservatīvā partija – 45 858,22 eiro, bet Latvijas Krievu savienība – 44 638,30 eiro. Savukārt partija “Progresīvie” līdz šim deklarējusi izdevumus 24 043,33 eiro apmērā.

Pārējo partiju deklarētās saistības ir mazākas par 20 000 eiro. Divas partijas – Latvijas centriskā partija un “Par Alternatīvu” – aģitācijas tēriņus nav uzrādījušas.

KNAB apkopotā informācija liecina, ka partijas oficiālajā priekšvēlēšanu aģitācijas periodā pārsvarā reklāmas izvieto vidē, sociālajos tīklos, radio un presē.

Priekšvēlēšanu aģitācijas periods ilgst no 9.jūnija līdz 6.oktobrim.