Daļā Latvijas skolu nav skaidrības, kā īstenosies jaunā mācību satura ieviešana

3 komentāri
Daļā Latvijas skolu nav skaidrības, kā īstenosies jaunā mācību satura ieviešana
IEVA MAKARE, LETA

Pretrunīgās noskaņās un neziņā jauno mācību gadu gaida liela daļa Latvijas pedagogu un skolu vadītāju. Visvairāk jautājumu šobrīd ir par skolu tīkla sakārtošanu, jaunā mācību satura ieviešanu dzīvē un pedagogu sagatavotības līmeni, lai pielāgotos pārmaiņām.

Jaunais kompetenču pieejā balstītais vispārējās vidējās izglītības modelis paredz jau no nākamā mācību gada skolās pakāpeniski ieviest individualizētu iedziļināšanos šaurākā jomu lokā atbilstoši katra jaunieša interesēm un nākotnes mērķiem.

Tomēr, par spīti tam, ka līdz jaunā mācību gada sākumam atlikušas nepilnas divas nedēļas, lielā daļā Latvijas skolu nav skaidrības, kā ministrijas ieceres realizēsies. Turklāt daudzās skolās joprojām ir akūts pedagogu trūkums – šobrīd brīvas ir aptuveni 500 darba vietas. 

“Ar nelieliem, maziem solīšiem mēs iepazīstamies, cenšamies to ieviest kolektīvā un tad jau arī mācību vidē, nu, teiksim, pakāpeniski mēs veidojam. Šobrīd esam uz otrā pakāpiena,” norāda Bauskas novada Griķu pamatskolas skolotāja Madara Priede.

Vaicāta, kā ir ar pedagogu kapacitāti, viņa LNT Ziņām norādīja: “Trūkst, vairāk ķīmijas, fizikas, latviešu valodas un krievu valodas skolotāju trūkst.”

Vienlaikus sākot ar šo mācību gadu, Latvijas mazākumtautību skolās tiks sākta pakāpeniska pāreja uz mācībām tikai valsts valodā.