“Pilsēta cilvēkiem”: gājējiem atvēlētajā Blaumaņa ielā apmeklētāju skaits pieauga par piektdaļu

0 Komentāru
“Pilsēta cilvēkiem”: gājējiem atvēlētajā Blaumaņa ielā apmeklētāju skaits pieauga par piektdaļu
EVIJA TRIFANOVA, LETA

1. februārī, kad eksperimentālā kārtā tikai gājējiem un velosipēdistiem Rīgā tika atvēlēta Blaumaņa iela, to apmeklējuši 665 gājēji un kopējais ielas apmeklētāju skaits bija par aptuveni 20% lielāks nekā ikdienā, liecina apvienības “Pilsēta cilvēkiem” veiktais satiksmes monitorings.

Turpinot eksperimentu, marta pirmajā sestdienā, 7. martā, autotransporta satiksmei tiks slēgts Ģertrūdes ielas posms no Brīvības ielas līdz Aleksandra Čaka ielai.

Kā informē Rīgas domē, Blaumaņa ielas eksperimenta laikā apvienība “Pilsēta cilvēkiem” veica aptaujas un satiksmes monitoringu. Pēc arhitekta un antropologa Matīsa Šteinerta paustā, neatkarīgi no sliktajiem laikapstākļiem cilvēki bija gatavi nākt uz Blaumaņa ielu, un dienas sākumā cilvēku skaits bijis pat lielāks nekā Tērbatas ielā tajā pašā laikā.

Aktīvisti arī salīdzinājuši satiksmes ātrumu, veikuši satiksmes skaitīšanu un uzņēmēju aptaujas eksperimenta norises dienā un “parastā sestdienā” – 25. janvārī. Iegūtā informācija salīdzināta ar Tērbatas ielas eksperimentā ievāktajiem datiem. Aktīvisti secinājuši, ka cilvēku skaits laikā, kad iela ir slēgta automašīnām, palielinājies par 20% salīdzinājumā ar sestdienu, kad ielā atļauta arī auto kustība, proti, 25. janvārī ielu apmeklējuši 316 gājēji un 144 auto, bet 1. februārī – 665 gājēji un neviens auto.

“Savukārt runājot par uzņēmēju apmierinātību, tā bijusi zemāka, jo Blaumaņa ielā ir citādāks uzņēmēju profils, salīdzinot ar Tērbatas ielu,” pauda antropologs.

Kā norādīja Šteinerts, galvenie secinājumi ir tādi, ka Blaumaņa ielas eksperimentā ieguvēji bija kafejnīcas un tie uzņēmumi, kas ir orientēti uz ģimenēm, bet zaudētāji – dārgāku veikalu īpašnieki, kuru klienti izvēlas tur piebraukt ar automašīnām.

“Pozitīvi ir tas, ka šoreiz nebija sūdzību no piegādes transporta. Svarīgi arī atzīmēt, ka Blaumaņa ielas un Tērbatas ielas uzņēmēju profils ir atšķirīgs, kā arī apstākļi abās eksperimenta vietās ir atšķirīgi. Tērbatas ielas eksperimenta laikā bija labāki laikapstākļi, tur ir arī dažādāka uzņēmējdarbība un ir galamērķi abos ielas galos, savukārt Blaumaņa ielā ir aktīva vietējo kopiena, mazāka slodze uz satiksmi kopumā, kā arī vairāk kafejnīcu un izklaides vietu,” skaidroja Šteinerts.

Jau ziņots, ka Rīgas dome šogad nolēmusi katra mēneša pirmajā sestdienā kādu no galvaspilsētas centra ielām atvēlēt tikai gājējiem, velobraucējiem un uzņēmējdarbībai. Šīs ieceres mērķis ir atdzīvināt Rīgas centru, veicinot iedzīvotāju mobilitāti un pilsētvides attīstību.

Kā pirmā automašīnām tika slēgta Tērbatas iela, bet otrā – Blaumaņa iela.
0 Komentāru