Pilotu akadēmijā rudenī gaidāms pirmais izlaidums

Pievienot komentāru

Šoruden par gaisa kuģa kapteiņiem kļūs pirmie “airBaltic” Pilotu akadēmijas absolventi. Programma izveidota, lai nodrošinātu aviokompāniju ar, galvenokārt, pašmāju pilotiem, jo – gan Latvijā, gan pasaulē šobrīd ir izteikts šīs profesijas pratēju trūkums.

Pilots Armands Paupers ir viens no deviņiem Pilotu akadēmijas teorijas instruktoriem. Studentiem pasniedz gan aviācijas likumus, gan navigāciju un meteoroloģiju. Pats par pilotu kļuvis pirms trim gadiem, šobrīd viņš ir nolidojis 2300 lidojumu stundu, bet Armands bija spiests mācīties ilgāk, jo Pilotu akadēmija vēl nebija izveidota.

“”airBaltic” ir pirmais Latvijā, kas piedāvā šo integrēto kursu – 18 mēnešos iziet no nulles, bez jebkādām priekšzināšanām, līdz komercpilota licencei. Latvijā, uzskatu, tas viennozīmīgi bija nepieciešams, jo es pats gāju tepat Latvijā, bet citu ceļu, kas bija modulārais kurss un aizņēma daudz vairāk laika,” atklāj Paupers.

Akadēmijā šobrīd mācās 41 topošais pilots, no viņiem šo profesiju apgūst arī trīs daiļā dzimuma pārstāves, viena no viņām ir arī Elīna Štēbele. Viņa pirms studijām nacionālajā aviokompānijā strādāja divus gadus, vadot sociālo mediju komandu, pēc tam, izturot konkursu, kļuva par Pilotu akadēmijas studenti. Pirms mācībām viņai šķita, ka aviācija un pilotu darbs ir tikai maģija.

“Un sasniedzams tikai kaut kādiem kosmonautiem, tad, kopš sāku mācīties, sapratu, ka pilnīgi līdz katrai detaļai viss ir izskaidrots, izdomāts un sarēķināts. Katram parametram ir tā saucamais “back up” [rezerves] variants, un drošība ir pirmajā vietā.”

Rudenī Pilotu akadēmiju absolvēs 12 gaisa kuģa kapteiņi, proti, pilnīgi visi, kuri iestājās. Studijas akadēmijā arī nav lētas – tās šobrīd izmaksā 79 000 eiro, un studenti ir augsti motivēti mācības arī pabeigt.

“Mācību flote pirms gada bija tikai četras lidmašīnas, tagad – septiņas, pavasarī būs 10. Tas nav pasākums, kas ir vērsts tikai uz dažiem gadiem. Tuvākajos gados noteikti mācīsim pilotus “airBaltic” vajadzībām, bet jau tagad ir liela interese no citām aviokompānijām, gan no citām mācību iestādēm, kas labprāt ar mums sadarbotos,” akcentē “airBaltic” vecākais viceprezidents lidojumu vadības jautājumos Pauls Cālītis.

Šobrīd plānots, ka pirmā studentu grupa, kas mācības uzsāka pērn pavasarī, jau pavisam drīz sāks lidot ar īstām lidmašīnām “airBaltic” kā otrie piloti, bet pēc gadiem četriem varēs tēmēt jau uz kreiso beņķi jeb gaisa kuģa kapteiņa pozīciju.

Šobrīd Pilotu akadēmijā jau ir izveidota piektā grupa, kas mācības sāks septembrī, bet vēl viena vēlāk – novembrī. Akadēmijas programma ir vienīgā, kas piedāvā pilotu mācības pēc Lidsabiedrību pilotu standarta.