Pētniece: Viltus ziņu radīšana jau ir kļuvusi par biznesu

2 komentāri
Pētniece: Viltus ziņu radīšana jau ir kļuvusi par biznesu
Ilustratīvs foto. (Foto: Pixabay.com)

Daudzi cilvēki joprojām nepārbauda informācijas avotus un notic tā dēvētajām viltus ziņām. To radīšana mūsdienās jau ir kļuvusi par biznesu, sarunā ar “900 sekundēm” atzīst dezinformācijas pētniece Baltijā Nika Aleksejeva.

Viltus ziņas, viltus portāli pirmsvēlēšanu laikā – kā sociālo tīklu lietotājiem vienkāršā veidā to atpazīt? LNT sāk stāstu sēriju par šo ļoti būtisko tematu.

Dezinformācijas pētniece Baltijā akcentē, – ne viss, ar ko dalās jūsu draugi, ir īsts, neviltots. Ar viltus ziņu par tirdzniecības centra “Alfa” sabrukšanu dalījās 7000 cilvēku, kas nozīmē, – viņi noticēja ziņai, to nemaz nepārbaudot. “Tas ir tik daudz, cik iedzīvotāju, cik Auces novadā, un tas ir diezgan daudz Latvijas “feisbukam”. Ne viss, ko mēs redzam sociālajos tīklos, ar ko ir dalījušies mūsu draugi, ir uzticams,” vērš uzmanību Aleksejeva.

Viņa norāda, ka viltus ziņu radīšana mūsdienās jau ir bizness. Lai nepieļautu viltus ziņas tālāku publiskošanu, ir jāpievērš uzmanība skandaloziem virsrakstiem un tad jāsaprot, kas ir informācijas avots.

Redzot šāda veida ziņas, būtu jāpārbauda, vai par to ziņo arī citi mediji un jāpārskata, piemēram, interneta portāli. Ja neviens par konkrēto gadījumu neziņo, tad var rasties jautājums: kā šis viens medijs, par kuru iepriekš nav dzirdēts, ir ticis pie tik liela notikuma atspoguļojuma un kāpēc citi pie tā nav tikuši.

2 komentāri