Pēc smaga negadījuma uz sliedēm atgriezies pasažieru vilciens

4 komentāri

Atjaunots pasažieru vilciens, kas nedaudz vairāk kā pirms gada cieta smagā negadījumā. Runa ir par pienvedēja sadursmi ar Liepāja-Rīga vilcienu, kas notika aizvadītā gada pavasarī, kad vilciena lokomotīve sadursmē pat nogāja no sliedēm, stāsta TV3 raidījums ”900 sekundes”.

Zīmīgi, ka tas Latvijas pasažieru dzelzceļa vēsturē iepriekšējo reizi ir gadījies vien deviņdesmitos gados.

Dīzeļvilciena sastāva mašīnists un viņa palīgs uzsāk atjaunotā vilciena sastāva pirmo pārbaudes braucienu no Rīgas depo uz Siguldu.

Šim vilciena sastāvam ir skarba vēsture. Aizvadītā gada 4. aprīlī tam virsū uzskrēja pienvedējs, kravas auto vadītājs saules dēļ neesot redzējis sarkano gaismu uz pārbrauktuves.

Tas bija laiks, kad tikko bija sākusies Covid-19 pandēmija, un vilciens Liepāja-Rīga veda tikai vienu pasažieri un trīs apkalpes darbiniekus. Smagajā negadījumā, kad vilciena lokomotīve pat noskrēja no sliedēm, cieta tikai pienvedēja vadītājs, šoferis nelaimīgā kārtā esot salauzis roku.

Cauri Rīgas centrālajai stacijai un tālāk gar vairākām citām pasažieru stacijām šā vilciena izmēģinājuma brauciens noslēgsies Siguldā.

Starp citu, neatkarīgi no tā, ka šim vilcienam pārbaudes brauciena laikā bija jāpalaiž visi citi sastāvi, no Pārdaugavas līdz Siguldai tas aizbrauca aptuveni vien pusstundas laikā. Protams, šim vilcienam nebija jāpiestāj izlaist un uzņemt pasažierus.

Pēc veiktā izmēģinājuma brauciena mehāniķi un mašīnisti secina, ka viss ir kārtībā.

Remontu daļas vadītājs uzskaita to, kas nomainīts satiksmes negadījumā cietušajā vilcienā, lai tas atkal varētu pārvadāt pasažierus: ”Ratiņi mums ir citi, riteņu pāri mums ir citi, palicis te no apakšas, bāka palikusi, rezervuāri palikuši. No iepriekšējā vilciena ir motors palicis, starterģenerators no tā vilciena.”

”Mašīnu ”tjūneri” pirmie sapratīs, tas ir apmēram tas pats, kas paņemt ”Volkwagen” markas automašīnu un tajā ielikt motoru un ātrumkārbu no ”Mercedes” markas auto,” norāda ”Pasažieru vilciena” remontu daļas vadītājs Jānis Strods.

Avārijā cietušo lokomotīves virsbūvi atjaunot nav bijis vērts. Tā nopirkta jaunāka, no igauņiem. Pēc veiksmīgā testa brauciena vēl ir dažādas papīru lietas, lai vilciena sastāvs pilnvērtīgi varētu atgriezties pie sava galvenā uzdevuma – pasažieru pārvadāšanas.

4 komentāri