Padzītā “LDz” vadība, atstājot amatus, saņēmusi daudz lielākas summas par sākotnēji lēstajiem 150 000 eiro

6 komentāri

“Latvijas dzelzceļa” (LDz) bijušie vadītāji Edvīns Bērziņš un Aivars Strakšas pēc uzņēmuma atstāšanas tikuši pie krietni prāvākās naudas summas nekā sākotnēji lēstie 150 000 eiro kompensācijā. Tas atklājies, abiem precizējot iesniegto deklarāciju.

Satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP) pavasarī nāca klajā ar skaļiem pārmetumiem “Latvijas dzelzceļa” vadībai par nesaimnieciskumu un publiski pauda tai neuzticību. Pats ministrs gan atlaist uzņēmuma vadību nevar, un tālāk pārbaudi jau sāka “Latvijas dzelzceļa” padome, kura jūlijā vienojās pārtraukt darba attiecības ar uzņēmuma valdes priekšsēdētāju Edvīnu Bērziņu un valdes locekli Aivaru Strakšu.

Abi tika pie prāvas kompensācijas, lai divus gadus nekonkurētu ar uzņēmumu, un oktobrī, kad bijušie uzņēmuma vadītāji iesniedza amata atstāšanas deklarāciju, TV3 Ziņas jau vēstīja, ka summa lēšama 150 000 eiro apmērā katram.

Tomēr šonedēļ gan Bērziņš, gan Strakšas vienā dienā precizējuši deklarāciju, uzrādot lielāku algu no “Latvijas dzelzceļa”, piemēram, Bērziņam summa pieaugusi par aptuveni 100 000 eiro, bet Strakšam – par 50 000.

Kopumā algā no “Latvijas dzelzceļa” šogad Bērziņš deklarējis trešdaļmiljonu – 342 000 eiro. Savukārt Strakšas deklarēja 286 000 eiro. Izmaiņas pievērsušas par publiskajiem tēriņiem atbildīgās Saeimas komisijas uzmanību.

“Šī politiskā izrēķināšanās vai šis politiskais redzējums, ko redzam no Satiksmes ministrijas, ir nesis mums kā nodokļu maksātājiem vairāk nekā 500 000-600 000 eiro zaudējumus. Mums būtu nepieciešams izvērtēt, cik pamatoti bija pieprasīt šo valdes locekļu atlaišanu,” saka Saeimas Publisko iepirkumu komisijas vadītājs Kaspars Ģirģens (KPV LV).

Bijušie uzņēmuma vadītāji, sazvanīti, skaidro, ka atšķirības summās veido nobīde laikā, dzelzceļu atstājot. Proti, 12. augustā viņi beidza pildīt valdes locekļa pienākumus, bet darba līgums beidzās 18. augustā.

“Deklarācija tika iesniegta par to atlīdzības apmēru, kas saņemts līdz brīdim, kad beidzies valsts amatpersonas statuss. Savukārt, lai neradītu nekādas šaubas, pēc diskusijām ar VID deklarācija precizēta par to apmēru, kas saņemts, beidzot darba tiesiskās attiecības,” saka Bērziņš.

Attiecīgi – Bērziņš un Strakšas savienoja uzņēmuma valdes locekļa un prezidenta un viceprezidenta amatu. Viena pamatā ir darba, otra pilnvarojuma līgums. Patlaban “Latvijas dzelzceļa” prezidenta un viceprezidenta amati likvidēti.

Šīs deklarācijā precizētās summas veidojot, piemēram, neizņemtie atvaļinājumi un citi maksājumi, kuri pienākas, beidzot darba attiecības.