Padomju laika spožums un posts – vai ”Dzintars” atgūs kādreizējo varenumu?

Komentāri

Kopš padomju laikiem labi pazīstamais kosmētikas ražotājs ”Dzintars” pēc publiskā paziņojuma, ka nespēj atmaksāt valstij parādus un lūdz tiesisko aizsardzību, izpelnījās neredzētu iedzīvotāju atbalstu – tirdzniecības apjomu šonedēļ pat trīskāršojot. Uzņēmumā skaidro, ka finansiālās problēmas radījuši NVS valstu tirgi, kur eksportētajām precēm pēdējos gados bijis pamatīgs kritums. Kosmētikas ražotājs sola laist klajā jaunus produktus un darbību turpināt, taču eksperti norāda, ka nemainot vadības stilu un biznesa domāšanu nepielāgojot 21.gadsimtam, uzņēmums tā arī neatdzims.

Izķer preces

Tiesiskās aizsardzības procesu uzņēmums pieprasīja aizvadītajā nedēļā, finansiālo problēmu dēļ. Pēc šī paziņojuma sociālajos tīklos cilvēki sadalījās divās nometnēs – vieni izvērta kampaņu, ka jāpalīdz pašmāju ražotājam nostāties uz kājām, produkciju izpērkot, otri – ka uzņēmums strādā pēc padomju laika metodēm, tādēļ pats savās nedienās vainojams. Lai vai kā, piecu dienu laikā pārdošanas apjomi ”Dzintaram” trīskāršojās.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Visi saistītie raksti

No krīzes krīzē, ar jaunu tirgu atrašanu nesokas

Nesen uzņēmums piedzīvojis divas krīzes. 2008. un 2014.gadā – bremzējās noieta tirgi, samazinājās pārdošanas apjomi, trūka apgrozāmie līdzekļi. Dzintaram sāka uzkrāties parādi, kā dēļ iekavējās nodokļu maksājumi valstij – vairāk nekā 3 miljoni eiro. Uzņēmuma vadītājs Iļja Gerčikovs no sarunas ar TV3 ziņām atteicās, mediji pārāk daudz esot kritizējuši viņa vadības stilu. Savukārt Dzintara pārdošanas vadītāja uzņēmuma lielākajā noieta tirgū – Latvijā, apliecina, ka ievērojams eksporta kritums bijis NVS valstīs. Tagad uzņēmums cenšas iekarot citus tirgus.

Jūlija Rakovska
”Dzintars” tirdzniecības daļas vadītāja Latvijā

Mēs esam noslēguši līgumu ar Ķīnu, mums ir arī sadarbība ar Arābu Emirātu partneriem, bet tas ir ļoti ilgstošs process, saskaņošanas process un produktu pielāgošana konkrētam tirgum, tā vajadzībām un tiem patērētājiem.

Pērn “Dzintars” strādāja ar gandrīz 6 miljonu eiro apgrozījumu, bet kompānijas zaudējumi bija 2,6 miljoniem eiro. Uzņēmumā, kura ražotne atrodas Ziepniekkalnā, strādā vairāk nekā 300 cilvēki.

Ar nostalģiju vien nepietiks

Kompānija sola drīzumā laist klajā jaunus produktus. Taču reklāmas speciālistus izbrīna, kā Dzintars gadu no gada mērķtiecīgi strādā pie produktiem, pilnībā ignorējot tādus biznesa rīkus kā mārketings, dizains un mūsdienīga komunikācija ar klientiem.

Andris Rubīns
Reklāmas aģentūras ”DDB” direktors

Laikam tas brīdis ir pienācis, kad tā vēsturiskā inerce un nostaļģija sāk aptrūkties. Protams, ka ”Dzintara” problēma, manuprāt, nav tikai mārketings, tā ir kopumā nespēja savlaicīgi pieņemt realitāti un investēt nākotnē – tas var nozīmēt gan mārketingu, gan jaunus tirgus, gan jaunu, svaigu talantu piesaisti paša ”Dzintara” vadības komandā.

Rubīns velk paralēles ar ”Kodak”, kas 80. gados naivi ticēja, ka digitālās kameras ir pārejoša parādība, un ka reiz tā vēsturiskais varenums atgriezīsies, taču tā vietā kompānija knapi izdzīvojusi.

Andris Rubīns
Reklāmas aģentūras ”DDB” direktors

”Jaunu māju” uzcelt ir vieglāk nekā rekonstruēt vecu, sarežģītu un pilnīgi citiem laikiem būvētu uzņēmumu, kāds bija ”Dzintars”. Vienlaikus ir piemēri, kur vēsturiski uzņēmumi spēj mainīties, optimizēt savs ražošanas, varbūt pat pārcelties uz pilnīgi citu lokāciju, nopirkt modernas iekārtas, piesaistīt talantīgus cilvēkus.

”Dzintarā” norāda, ka līdz ar brīvu līdzekļu parādīšanos, naudu novirzīs izejvielu iepirkšanai un veikalu dizaina pārformēšanai. Savukārt esošās līnijas produkti jau šogad piedzīvojuši iepakojumu vizuālās pārmaiņas.

Foto

Video

Savu popularitāti atjauno džins: tradīciju stiprināšana, klasisku vērtību cienīšana vai mūsdienu garšas?

Savu popularitāti atjauno džins: tradīciju stiprināšana, klasisku vērtību cienīšana vai mūsdienu garšas?

Džina popularitāte pasaulē pieaugusi pēdējos 10 gados, bet Latvijā – tikai pēdējo gadu laikā. Pēc Starptautiskā Vīnu un stipro alkoholisko dzērienu reģistra (IWSR) 2017. gada datiem džina patēriņš 2016. gadā ir audzis par 15% (pret 2015. gadu). Šodien džins ir viens no populārākajiem un izplatītākajiem alkoholiskajiem dzērieniem pasaulē. Tam ir dažādi garšu veidi, tomēr vispopulārākais nemainīgi ir tradicionālais džins –  ar izteiktu un patīkamu kadiķogu garšu.

Lasi vēl