Nomas auto drošība: ar “Citybee” un “CarGuru” koplietošanas mašīnām brauc nodot Covid-19 analīzes

Pievienot komentāru

Cilvēkiem, kuriem nepieciešams pārbaudīties, uz Covid-19 analīžu ņemšanas mobilajiem punktiem ir jādodas ar savu transportu, lai mazinātu saskari ar citiem cilvēkiem. Taču novērojumi liecina, ka nereti cilvēki uz analīzēm izvēlas doties ar nomātiem auto.

Tas, protams, rada jautājumu par to, vai koplietošanas auto nerada infekcijas draudu. Šīs nozares uzņēmumi gan mierina, ka viņi situāciju kontrolē un šādas mašīnas tiek īpaši rūpīgi dezinficētas.

Sociālajos tīklos pamatīgu sašutumu raisījis, ka cilvēki uz Covid-19 vīrusa analīžu ņemšanas vietām brauc ar nomas automašīnām. Šobrīd man aiz muguras tā zilā ir “CityBee” mašīna, bet pirms mirkļa te bija “CarGuru” koplietošanas automašīna.

Bezatbildīga rīcība – tā šo situāciju sauc valstī vadošais infektologs Uga Dumpis. Ja nomas mašīnā braucis tiešām ar vīrusu saslimis cilvēks un pēc viņa auto netiek dezinficēts, tad katrs nākamais auto izīrētājs ir ar risku inficēties.

“Protams, ka došanās uz Covid-19 analīzēm ar koplietošanas automašīnu ir nepieņemama prakse. Es ceru, ka tas nenotiek. Ja tas notiek, tad tas, protams, apdraud katru nākamo cilvēku, kas sēdēs šajā mašīnā. Par to šaubu nav. Šāda koplietošanas automašīnu lietošana ir ar augstu risku, un no tā vajadzētu pēc iespējas izvairīties. Tas ir ļoti riskants pasākums,” uzsver Veselības ministrijas galvenais infektologs Uga Dumpis.

Vēl nesen auto koplietošanas uzņēmums “CarGuru” izteica cerību par sadarbību ar policiju. Proti, līdzko pie Covid-19 analīžu ņemšanas vietām izvietotās policijas ekipāžas pamana “CarGuru” automašīnas, lai zvana un informē nomas darbiniekus.

“Vēlos informēt, ka tādas vienošanās nepastāv. Katram komersantam ir jārūpējas par savu biznesu, lai tas pakalpojums, ko sniedz būtu drošs,” norāda Valsts policijas priekšnieka pienākumu izpildītājs Andrejs Grišins.

Foto: ULDIS ĀBOLIŅŠ, TV3 ZIŅAS

Un koplietošanas auto servisi ir droši, – TV3 Ziņām apgalvo “CarGuru” un “CityBee” vadītāji. Abu uzņēmumu sistēmās, kas savietotas ar automašīnu GPS signāliem, esot iezīmētas pilnībā visas Covid-19 analīžu nodošanas vietas Rīgā un citviet Latvijā.

”Trekinga sistēma, ko mēs paši izstrādājām, seko katrai nomai. Ja mašīna parādās kādā no teritorijām, kur tiek ņemtas analīzes, tad automašīna tiek noņemta no lietošanas. Atrodas tā saucamajā karantīnā 72 stundas. Tad dezinficē un tikai tad laiž ielās,” stāsta ”CarGuru” idejas autors un kompānijas vadītājs Vladimirs Reskājis.

“Tas nozīmē, ka šī mašīna 72 stundas jeb trīs dienas pēc iebraukšanas šajā zonā vairs nav nevienam pieejama. Kad šis klients, kas iebrauc zonā, ir pabeidzis braucienu, tad neviens cits vairs šo mašīnu savā aplikācijā neredzēs. Jūs to redzēsiet uz ielas, bet nevarēsit ne rezervēt, ne atslēgt, ne braukt ar to. Pēc 3 dienām mūsu darbinieks to aizvedīs uz profesionālu uzņēmumu, kur veiks pilno dezinfekciju,” norāda “CityBee Latvija” vadītāja Egija Gailuma.

Foto: ULDIS ĀBOLIŅŠ, TV3 ZIŅAS

Piemēram, “CityBee” vidēji dienā šādi speciāli dezinficē trīs vai četras automašīnas. Infektologs Uga Dumpis akcentē, – ja auto tiek dezinficēts, tad ir droši tālākai lietošanai bez riska. Lai pārliecinātos, ka koplietošanas auto izsekošanas sistēma tiešām darbojas, lūdzām “CityBee”atsūtīt visus auto numurus, kas 31. martā ir izņemti no lietošanas, noteikta karantīna, jo auto izmantoti braukšanai uz vīrusa testa vietām.

Un starp šiem numuriem tiešām arī ir auto, ko TV3 Ziņas vakar fiksēja analīžu ņemšanas punktā Biķerniekos. “CityBee”, kas ir īstermiņa noma, pamanīta tendence, ka cilvēki pieprasa automašīnas ņemt ilgtermiņā, lietošanai katru dienu, jo viņiem vīrusa dēļ esot bail braukt ar sabiedrisko transportu.