NMPD: Ideja ļaut mediķiem vadīt operatīvo transportu ir attaisnojusies

1 komentārs
NMPD: Ideja ļaut mediķiem vadīt operatīvo transportu ir attaisnojusies
DMITRIS SUĻŽICS, F64

Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienests (NMPD) turpmāk arvien vairāk pie automašīnu stūres ļaus sēdēt mediķiem pašiem.

Dienestā šovasar sākās pilotprojekts, lai izpētītu, vai mediķi paralēli saviem tiešajiem pienākumiem var vadīt arī operatīvo transportu. Un rezultāti esot labi.

Imants un Andrejs ir starp 38 mediķiem, kuri kopš jūlija vada operatīvo transportu un vienlaikus sniedz pirmo medicīnisko palīdzību. Pašā sākuma bijis satraukums traukties ar bākugunīm aprīkoto transportu pa Pārdaugavas ieliņām, taču tagad tā kļuvusi par ikdienu.

“Stress? Biķernieku un “3×3″ trasēs tas bija izskausts. Tur ir fantastiski instruktori, kas visu parādīja un iemācīja. Izgājām cauri visādām situācijām,” atklāj Andrejs.

Iespējai vadīt operatīvo transportu abi piekrituši, jo tam ir virkne priekšrocību. Par trešdaļu palielināta stundas likme, savukārt maiņa vairs nav diennakti, bet – 14 stundas, kas nozīmē naktsmieru mājās.

Dienestā atzīst, ka pilotprojekts palaists ne aiz labas dzīves. Projektā iesaistītajiem mediķiem ienākumus izdevies palielināt, pārdalot līdzekļus no vakantajām šoferu pozīcijām.

Liene Cipule
NMPD vadītāja

Ņemot vērā, ka mēs neveicam pārēju uz šāda veida brigādēm, tad autovadītāji netiek atbrīvoti un diennakts brigādes vēl turpina strādāt un arī turpinās strādāt, jo mēs neuzņemamies risku naktīs laist šādas brigādes. 24 stundu režīms, kad tev jāvada gan auto, gan jāsniedz palīdzība, nav iespējams.

Prakse, ka mediķi vada operatīvo transportu, neesot unikālā. Dažās valstīs ārsti ir piloti helikopteriem. Projekta arī secināts, ka divu mediķu brigāde uz izsaukumu Rīgā vidēji ierodas tajās pašās astoņas minūtes, kā brigāde ar šoferi.