Neviens no tiltiem pagaidām neesot kritiskā stāvoklī! Par 100 000 eiro pārbūvēs Vanšu tilta kāpnes

1 komentārs
Neviens no tiltiem pagaidām neesot kritiskā stāvoklī! Par 100 000 eiro pārbūvēs Vanšu tilta kāpnes
Foto: f64

Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komiteja šodien, 21. martā, nolēma veikt brūkošo Vanšu tilta kāpņu pilnīgu pārbūvi, kas varētu izmaksāt aptuveni 100 000 eiro.

Pašvaldība lēš, ka kāpņu pārbūves projektēšana varētu aizņemt četrus līdz sešus mēnešus, bet pati pārbūve – trīs līdz četrus mēnešus. Pēc Satiksmes departamenta direktora pienākumu izpildītājs Emīla Jakrina teiktā, kāpņu pārbūves projekta izstrāde varētu izmaksāt aptuveni 10 000 eiro, bet pati pārbūve – aptuveni 100 000 eiro.

Precīzas projekta izmaksas būs skaidras tikai pēc būvprojekta izstrādes.

Deputāti ilgstoši diskutēja gan par tilta stāvokli, gan par tā apsaimniekošanu, gan par izkaisītā sāls daudzumu, gan par kopumā Rīgas pilsētā esošo tiltu un satiksmes pārvadu stāvokli.

Jakrins deputātiem pastāstīja, ka, balstoties uz SIA “Inženierbūve” steidzamības kārtā veikto ekspertīzi par tilta kāpņu tehnisko stāvokli, departaments situācijas risināšanai saredz trīs iespējamos variantus – remontēt kāpnes ierasto uzturēšanas darbu laikā, veikt pilnīgu kāpņu pārbūvi, izstrādājot atsevišķu būvprojektu, vai arī veikt kāpņu pārbūvi kopā ar visa Vanšu tilta rekonstrukciju, kas tiek plānota nākamgad.

Jakrins solīja, ka mēneša laikā tiks sākta arī visa Vanšu tilta renovācijas projektēšana.

Arī Rīgas Tehniskās universitātes profesors un SIA “Inženierbūves” valdes priekšsēdētājs Ainārs Paeglītis norādīja, ka “šis tilts nav bīstams kustībai, jo korozija tā iekšienē iekļuvusi nav un arī tilta maksimālā slodze ir lielāka nekā tā reālajā dzīvē tiek izmantota.”

Profesors pastāstīja, ka panelis, kas nokrita no kāpnēm, bijis 37 gadus vecs, un stiegras, uz kurām tas turējies, “savu ir nokalpojušas”. Taču pašas kāpnes kā konstrukcija esot drošas un pa tām droši varot staigāt. Viņš norādīja, ka arī paša tilta gan tērauda, gan dzelzsbetona daļā daži posmi ir nolietojušies un tos nepieciešams atjaunot, taču tas neapdraudot tilta konstrukciju, kura ir darbspējīga, līdz ar to kopumā tilts esot apmierinošā stāvoklī.

Satiksmes departamenta pārstāvis Edmunds Valpēters pastāstīja, ka sliktā stāvoklī šobrīd ir 13 objekti vai atsevišķi to elementi – Brasas, Deglava, Vanšu un Zemitāna tilti, satiksmes pārvadi Lucavsalā, uz Salu tilta, Zaķusalā un citur, taču piebilda, ka lielākajai daļai šo objektu šajā gadā vai nākamajos divos gados tiks sākta rekonstrukcija. Valpēters norādīja, ka neviens no tiltiem nav tik kritiskā stāvoklī, lai pa to nevarētu pārvietoties, visi tie ir funkcionētspējīgi un “sliktais stāvoklis” nozīmē, ka tuvākajā laikā tiem vienkārši nepieciešami dažāda apmēra remontdarbi. Jakrins piebilda, ka puse no šiem objektiem ietilpst Salu tilta kompleksā, kuri šogad tiks atjaunoti.

Uzmanība Vanšu tiltam tika pievērsta pēc tam, kad nokrita dzelzsbetona bloks. Atklājās kliedzoša aina – tilts ir gaužām bēdīgā stāvoklī, turklāt ne tuvu tāds vienīgais Rīgā.
Lai arī galvaspilsētas tilti nav Būvniecības valsts kontroles biroja pārziņā, apšaubāmā stāvokļa dēļ tas tomēr Vanšu un Jorģa Zemitāna tiltiem veicis pat savu apsekojumu. Galvenais secinājums: par abiem tiltiem pašvaldība gadiem ilgi nav rūpējusies un nav tos uzturējusi, līdz ar to radušies dažādi bojājumi, sākot no plašas korozijas līdz pat iztrūkstošām bultskrūvēm.

1 komentārs