Neskaidrības pasākumu norisē: vai un kā ir iespējams saņemt atpakaļ naudu par biļetēm?

Pievienot komentāru

Covid-19 krīzes dēļ šo nepilno trīs mēnešu laikā nav notikuši simtiem dažādu kultūras, sporta un izklaides pasākumu, uz kuriem cilvēki iegādājušies vairākus desmitus tūkstošus biļešu. Vairums pasākumu rīkotāju sola, ka lielākā daļa ieplānotā notiks un iegādātās biļetes būs derīgas, taču, kad tieši pasākumi notiks, nav skaidrs, jo viss atkarīgs no ierobežojumiem.

Vēl nesen dzīvība kūsāja koncertos un citos kultūras un sabiedriskos pasākumos. Bet kopš 13. marta tā ir gandrīz apstājusies arī uzņēmumos, kas nodarbojas ar to biļešu tirdzniecību.

Visi pārējie darbinieki saņem dīkstāves pabalstu. Ņemot vērā, ka pasākumi šobrīd nevar notikt, nenotiek arī biļešu tirdzniecība, stāsta ”Biļešu servisa” vadītāja Līga Rubine. Birojs gandrīz ir tukšs, un viņa norāda, ka diezgan bieži šo nepilno trīs mēnešu laikā nākas atbildēt uz zvaniem, kur tiek uzdots tikai viens jautājums: vai un kā ir iespējams saņemt atpakaļ naudu par biļetēm?

“Šobrīd ierobežojumu dēļ skarti vairāk nekā 500 pasākumi ar desmitiem tūkstošu biļešu. Galvenā problēma, ka nav zināms, cik ilgi šī situācija turpināsies, kādi būs ierobežojumi un pie kādiem nosacījumiem būs iespējams notikt pasākumiem,” stāsta “Biļešu servisa” valdes locekle.

Pēc viņas teiktā, tas apgrūtina katra pasākuma organizatora spēju noteikt pēc iespējas ātrāk jaunu datumu vai piedāvāt risinājumu biļešu īpašniekiem. Tāpēc ar biļešu tirdzniecību saistīti uzņēmumu pārstāvji lūdz iedzīvotājus būt iecietīgiem un sekot līdzi informācijai viņu mājaslapās.

“Tas arī viss, ko varam darīt līdz brīdim, kamēr katra pasākuma organizators ir noteicis kādus konkrētākos noteikumus gan par norisi, gan par naudas atmaksu,” atzīst Rubine.

Taču naudu par biļetēm var saņemt tikai par atceltiem pasākumiem. Naudu var saņemt atpakaļ tikai tādā gadījumā, norāda Patērētāju tiesību aizsardzības centrā (PATC), ja pasākums ir atcelts vai pusgadu pēc ārkārtējās situācijas beigām pasākuma organizators patērētājam nav piedāvājis apmeklēt citu, līdzvērtīgu pasākumu, to pašu, uz kuru patērētājs ir iegādājies biļeti, vai arī tad, ja pasākums nenotiek vispār.

Ja pusgada laikā pasākuma rīkotājs paziņo, ka kultūras pasākums tiek atcelts, patērētājam ir tiesības pieprasīt par biļetēm samaksāto naudu.

“Šī situācija ir tas “force majeure”… Mēs aicinām cilvēkus būt saprotošiem, šajā situācijā mēs visi – gan patērētāji, gan komersanti – esam ļoti neērtā situācijā. Tā nav situācija, kad komersanti savas negodprātības dēļ šos pasākumu un koncertus vai festivālus nav organizējuši, bet tie ir objektīvie ierobežojumi mūsu sabiedrības labad,” saka PTAC pārstāve Sanita Gertmane.

Martā un aprīlī Patērētāju tiesību aizsardzības centrā vērsušies ap 200 iedzīvotāju, kuri vēlējās atgūt naudu par biļetēm. Sūdzību saturs ir ļoti līdzīgs. Patērētāji lūdz konsultācijas ne tikai par kultūras pasākumiem, bet arī par pakalpojumiem, kas saistīti ar sportu un izklaidi.